اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

رگولاتوری

November 2, 2015
12:26 دوشنبه، 11ام آبانماه 1394
کد خبر: 74172

رگولاتور از محدودیت فروش پهنای باند مخابرات در ۸ استان به دلیل بدهی خبر داد

معاون وزیر ارتباطات از ایجاد محدودیت در پهنای باند ۸ استان به دلیل بدهی مخابرات خبر داد.
 
علی اصغر عمیدیان امروز دوشنبه در مراسم اعطای پروانه به ۷ اپراتور حوزه ارتباطات ثابت از ساماندهی حدود ۱۲۰۰ پروانه فعالیت موجود در بخش ارتباطات ثابت کشور خبر داد و گفت: در این راستا پروانه ارتباطات ثابت (FCP) به ۷ شرکت از مجموع ۱۸ متقاضی واجد شرایط اعطا شده است. همچنین تقاضای ۱۱ متقاضی باقیمانده نیز در حال بررسی است که امیدواریم تا بهمن ماه به جمع بندی برسد.
 
وی با اشاره به رویکرد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ساماندهی خدمات اینترنتی با رفع محدودیت تکنولوژی گفت: چندین پروانه فعالیت تا پایان سال ۹۵ در کشور صادر می شود و چهره کاملا جدیدی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را در بر خواهد گرفت.
 
معاون وزیر ارتباطات از صدور پروانه ها در قالب شبکه ارتباطات ثابت (FCP)، ارائه خدمات ارتباطی ثابت (SERVCO)، TDLTE، SMP، مراکز داده، مراکز تولید محتوا، اپراتور مجازی و نیز ترابرد پذیری داده در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رسیده است.
 
عمیدیان با اشاره به استفاده از مشاوران داخلی و مشاوران خارجی در اجرای این طرح گفت: صدور پروانه های جدید حوزه ارتباطات علاوه بر بهبود فضای کسب و کار باعث افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی و دسترسی مردم به خدمات ارتباطی در کشور خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن الزامات شبکه ملی اطلاعات و اعطای مجوز نسل های سوم و چهارم در بخش موبایل و ورود پروانه های اپراتور مجازی و اجرای ترابرد پذیری، بخش موبایل ساماندهی می شود که امیدواریم تا یک سال آینده این پروژه به اجرا درآید.
 
معاون وزیر ارتباطات در مورد تغییر قیمت اینترنت با صدور پروانه های جدید گفت: با آغاز ارائه خدمات در این بخش کمیسیون تنظیم مقررات مدل های تعرفه ای در این حوزه را نیز بررسی خواهد کرد. بر این اساس از مدل تعرفه ای در سطح بین الملل بهره خواهیم برد.
 
ایجاد حساب کاربری برای تمامی مشترکان موبایل
 
عمیدیان از راه اندازی سامانه سنجش سرعت اینترنت موبایل مشترکان تا آذر ماه جاری خبر داد و گفت: قرار است اپراتور همراه اول این سامانه را در تاریخ ۱۹ آبان ماه راه اندازی کند و دو اپراتور دیگر نیز در فاصله زمانی حداقل دو هفته بعد، این سامانه را راه اندازی خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه نحوه کارکرد اینترنت مشترکان موبایل ریز جزئیات بسته های اینترنتی و استعلام باقیمانده مصرف دیتا از جمله ویژگی های سامانه سنجش سرعت موبایل خواهد بود گفت: همچنین اپراتورها ملزم شده اند که برای تمامی کاربران موبایل حساب کاربری ایجاد کنند.
 
محدودیت فروش پهنای باند در ۸ استان به دلیل بدهی مخابرات
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اعلام محدودیت ۵۰ درصدی در ۸ استان برای فروش پهنای باند به شرکت ارتباطات زیر ساخت خبر داد و گفت: این محدودیت به دلیل بدهی شرکت های مخابراتی در این ۸ استان ایجاد شده است.
 
عمیدیان با اشاره به اینکه ارزیابی های دوره ای از وضعیت کیفیت خدمات اینترنت ارائه می کنیم گفت: براساس مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارائه خدمات اینترنت بر مبنای قرارداد SLA برای شرکت ارتباطات زیرساخت لازم الاجرا است، گفت: با اجرای این موافقت نامه، شرکت ارتباطات زیرساخت در صورت عدم کیفیت و قطعی ملزم به ارائه غرامت به ارائه کنندگان اینترنت خواهد شد و براساس آن مشخص می شود سرویس از جایی که دریافت می شود تا جایی که به دریافت کننده نهایی می رسد چه مسیری را و با چه کیفیتی طی کرده است.
 
وی تصریح کرد: براساس ارزیابی های دوره ای اینترنت، فایل ترافیکی کاربر را در آورده و مشخص می کنیم که سرویس اینترنتی که دریافت می کنند در چه ساعتی قطع و در چه ساعتی وصل است و یکی از شاخص های ارزیابی سرویس دهندگان اینترنت این موضوع خواهد بود.
 
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه وضعیت خدمات اینترنت و موبایل در کشور رو به بهبود است گفت: به عنوان رگولاتوری از این وضعیت راضی نیستیم و باید کیفیت ارائه خدمات افزایش یابد.
 
مزایده عمده فروشی فرکانس ارتباطات TDLTE انجام می شود
 
عمیدیان از تصویب اصول حاکم بر پروانه عمده فروشی خدمات ارتباطات ثابت بر مبنای تکنولوژی TDLTE در کمیسیون تنظیم مقررات خبر داد و گفت: براساس این مصوبه سه باند فرکانسی ۲۳۰۰، ۲۶۰۰ و ۳۵۰۰ مگاهرتز به مزایده گذاشته خواهد شد.
 
وی اجرای این مزایده را در راستای کاهش وابستگی اپراتورهای FCP به سیم مسی عنوان کرد و گفت: در باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز امتیازات خاصی نیز برای مجموعه شرکت های دارنده پروانه FCP در نظر گرفته شده است که باید در قالب کنسروسیوم در این مزایده شرکت کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.