رسانه‌های اجتماعی

November 6, 2015
9:43 جمعه، 15ام آبانماه 1394
کد خبر: 74238

کاربران از دست بازی‌های فیس بوکی خلاص می‌شوند

مدیرعامل فیس‌بوک اعلام کرد که این شبکه اجتماعی سرانجام قصد دارد درباره نوتیفیکشن‌های همیشگی که کاربران را به دانلود بازی‌ها و بازی با دوستان ترغیب می‌کند کاری انجام دهد.
 
این موضوع در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ در موسسه فناوری دهلی مطرح شد و مارک زاکربرگ گفت: سوال درباره توقف این نوتیفیکشن‌ها همیشه در صدر سوالات کاربران فیس‌بوک بوده است.
 
وی افزود که از مسوول پلتفرم توسعه دهنده فیس‌بوک خواسته که درباره این مشکل راه‌ حلی را پیدا کند. دعوت به بازی‌ها ممکن است برای برخی از کاربرانی که علاقه‌ای به بازی رایانه‌ای ندارند آزاردهنده باشد اما این بازیها اغلب طوری طراحی شده اند که به ارسال‌کنندگان دعوت‌نامه‌ این بازی جایزه می‌دهند. برای مثال در بازی Candy Crush Saga هرچقدر کاربران دعوتنامه این بازی را به دیگر کاربران فیس بوک بفرستند و آنها را به انجام این بازی دعوت کنند جان بیشتری خواهند گرفت.
 
زاکربرگ این قابلیت‌ها را منسوخ توصیف کرد.
 
وی افزود: این مسائل تاکنون چندان در اولویت‌ فیس بوک نبوده و این شبکه اولویت‌های دیگری دارد اما از آنجا که مشخص است این موضوع به یک دغدغه مهم برای کاربران تبدیل شده این شرکت قصد دارد آن را در اولویت خود قرار دهد.
 
در شرایطی که تعداد کاربرانی که در فیس‌بوک بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند امروز رو به کاهش است زمانی وجود داشت که بازی‌هایی همچون "جنگ‌های مافیا" و "دهکده کشاورزی" یک عامل مهم در جلب کاربران به این شبکه اجتماعی بود و شرکت‌هایی همچون زینگا و کینگ دیجیتال به دلیل محبوبیت این بازی‌ها در فیس‌بوک به شهرت رسیدند.
 
درآمد فیس‌بوک از ارائه بازی‌ها در مقایسه با پولی که از راه تبلیغات به دست می‌آورد رو به کاهش است.
 
ناراحتی از ارسال دعوت‌نامه‌ بازی‌ها چیز جدیدی نیست. بیش از یک سال قبل یکی از کاربران فیس‌بوک این سوال را در یک گروه اینترنتی مطرح کرده و خواسته بود که برای خلاص شدن از شر این دعوتنامه‌ها به وی کمک شود.
 
زاکربرگ به زمان حل این مشکل توسط فیس‌بوک اشاره نکرد و فیس‌بوک در این زمینه اظهارنظر نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.