سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 6, 2015
9:53 جمعه، 15ام آبانماه 1394
کد خبر: 74241

رهایی از محدودیت‌های زمانی و مکانی با تله پورتر

teleporter.jpg
 
ساخت ابزاری برای رهایی از محدودیت‌های جغرافیایی و زمانی و امکان همراهی مجازی با افراد مورد علاقه یکی از آرزوهای همیشگی انسان ها بوده که قرار است با ابداع دستگاهی به نام تله پورتر محقق شود.
 
مایک شروپفر مدیر امور فنی فیس بوک از برنامه های این شرکت برای ساخت ابزاری به نام تله پورتر خبر داد که در واقع یک هدست واقعیت مجازی است که به افراد امکان می دهد در هر زمان که اراده کردند بتوانند در کنار فردی که مایل به دیدارش هستند به سر ببرند، بدون آنکه نگران دوری جغرافیایی از وی باشند.
 
این هدست پیشرفته این حس را در کاربر ایجاد می کند که در محلی حضور دارد که البته واقعا در آنجا نیست. فیس بوک سال قبل شرکت Oculus VR سازنده انواع هدست های واقعیت مجازی را خریداری کرد و پس از آن بود که هدست Oculus Touch را طراحی کرد. ابزار یاد شده با درک و تکرار تحرکات عصبی افراد به افراد امکان می دهد تا درک عمیق تری از محیط اطراف پیدا کنند.
 
عرضه این هدست از اواسط سال 2016 همراه با ابزاری به نام Medium  آغاز خواهد شد. با استفاده از ابزار یادشده کاربران می توانند هر محصول و وسیله ای را که می خواهند به طور سه بعدی طراحی کنند و به محیط اطراف خود اضافه کنند.
 
با پیشرفت این هدست ها می توان از آنها برای خلق ابزار و اشیای مختلف در محیط اطراف استفاده کرد و از این طریق به تفریح، کسب و کار، آموزش و … جنبه های تازه ای بخشید.
 
فیس بوک می گوید در تلاش برای ساخت سیستم های پیشرفته تری نیز هست که قادر به درک و فهم بوده و می توانند آموزش ببینند. این سیستم ها فعلا قادر به درک الگوهای موجود در پیکسل های هر عکس دیجیتال بوده و در آینده خواهند توانست به خوبی اجزای موجود در یک عکس را شناسایی کنند و بر مبنای آنها اجزای هر عکسی را تشخیص دهند.
 
فیس بوک همچنین فناوری خاصی را برای درک زبان های مختلف توسط رایانه ها ابداع کرده که Memory Networks یا  MemNets نام دارد. این فناوری یادگیری عمیق زبان های مورد استفاده انسان ها برای تکلم را توسط رایانه ها ممکن می کند. نسخه اولیه این فناوری پرسش و پاسخ ساده با رایانه ها را ممکن می کند. نسخه پیشرفته تر آن هم به رایانه ها امکان داده تا با خواندن متن های نسبتا طولانی به پرسش استخراج شده از آن متن توسط انسان پاسخ دهند. فیس بوک می گوید در آینده برنامه های گسترده تری را در حوزه هوش مصنوعی به اجرا درخواهد آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.