اپراتورها

November 10, 2015
13:07 سه شنبه، 19ام آبانماه 1394
کد خبر: 74316

عصردانش افزار با وزارت بهداشت تفاهم‌نامه طراحی و اجرای 4ابر پروژه سلامت الکترونیک امضا کرد

تفاهم‌نامه طراحی و اجرای 4 ابر پروژه در حوزه سلامت الکترونیک به امضاء رسید.
 
در مراسمی با حضور مدیران عامل شرکت‌های آوای فناوری اطلاعات سلامت وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عصر دانش افزار، تفاهم‌نامه طراحی و اجرای 4 ابر پروژه در حوزه سلامت الکترونیک به امضاء رسید.
 
شوقی‌بنام مدیر روابط‌عمومی شرکت عصر دانش‌افزار با اعلام این خبر گفت: پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، باعث تحول عظیمی در صنایع و حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در اکثر کشورها، ابزارهای همراه هوشمند جایگاه ویژه‌ای در نظام سلامت دارند ادامه داد: ابزارهای همراه هوشمند، یکى از جدیدترین پدیده‌هاى تکنولوژیکى هستند که می‌توانند فرآیندهای ارائه مراقبت‌های سلامتی را اثربخش‌تر کرده و دستیابی به رتبه اول منطقه بر اساس سند چشم انداز بیست ساله کشور را میسر سازند.
 
شوقی‌بنام درباره جزئیات تفاهم‌نامه امضاء شده افزود: تفاهم‌نامه‌ای که در تاریخ 18 آبان ماه 94 به امضای مدیران عامل شرکت‌های آوای فناوری اطلاعات سلامت وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عصر دانش افزار رسید، کلیات طراحی و اجرای چهار ابر پروژه در حوزه سلامت را تعیین می‌کند.
وی گفت: ابر پروژه  سلامت وایفای (Salamat Wi-Fi ) ایجاد شبکه دسترسی وایفای در تمامی شهرهای ایران و ارائه سرویسهای الکترونیکی در حوزه سلامت در تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های پزشکی، خوابگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و  مطب پزشکان را مورد تأکید قرار داده است.
 
مدیر روابط‌عمومی شرکت عصر دانش‌افزار درباره ویژگی‌های دومین ابر پروژه با عنوان سلامت پی (Salamat Pay) گفت: ایجاد زیرساخت بانکداری مجازی و امن موبایلی در خانواده معظم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت سهولت پرداخت هزینه‌ها در  بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها،  مطب پزشکان و سرویس‌های ارزش افزوده و واریز مبالغ به حساب‌های مجازی و امکان مدیریت مبالغ واریز شده از ویژگی‌های این پروژه است.
 
شوقی بنام از پروژه Salamat Loyalty به عنوان سومین ابر پروژه نام برد و گفت: بر این اساس دسترسی به کلیه سرویس‌های مرتبط با حوزه پیشگیری و سلامت اعم از اپلیکیشن‌های حوزه سلامت مانند برنامه نسخه‌پیچ، برقراری ارتباط نزدیک بین بیماران و بیمارستان، سیستم نوبت‌دهی پزشکان، برقراری ارتباط بین دانشجویان و دانشگاه و… ممکن خواهد شد.
 
وی درباره ابر پروژه  MVNO Salamat نیز گفت: ایجاد یک اپراتور موبایلی مجازی با ارائه سیم کارت با بسته‌های مختلف صوتی، پیام و دیتا که قابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت 3G در اقصی نقاط داخل و خارج از کشور جهت  سهولت در اتصال به تمام خدمات حوزه سلامت را داشته باشد نیز از ویژگی‌های این ابر پروژه است.
 
شوقی بنام افزود: در طراحی و اجرای مگا پروژهSalamat MVNO ، شرکت «عصر انتقال داده‌ها» به نمایندگی از کنسرسیوم «عصر خدمات ارتباطات مجازی همراه» متشکل از شرکت‌های عصر انتقال داده‌ها، حلما گستر خاورمیانه (FCT)، سرمایه‌گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه‌گذاری عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات پارس، آزمون کیفیت، اندیشه تجارت میهن، همراه الکترونیک افق کیش (دفاتر پیشخوان دولت) و Transatel فرانسه مشارکت دارند.
 
وی درباره تاریخچه شرکت Transatel که از سهامداران این کنسرسیوم است گفت: این شرکت با بیش از 15 سال سابقه به عنوان پیشرو در زمینه اپراتورهای مجازی تلفن همراه در اروپا فعالیت می‌کند. شبکه این شرکت به 19 اپراتور اصلی تلفن همراه در جهان از جمله Orange متصل است که این تعداد طی 6 ماه آینده به 40 اپراتور در کشورهای مختلف خواهد رسید. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.