اپراتورها

بازار سرمایه

November 11, 2015
10:06 چهارشنبه، 20ام آبانماه 1394
کد خبر: 74337

مخابرات وعده داد: نوسازی شبکه مخابراتی کشور تا سال ۹۷ با سرمایه گذاری ۷۲هزار میلیارد ریالی

شرکت مخابرات ایران از نوسازی کامل شبکه مخابراتی کشور تا سال ۹۷ با سرمایه گذاری ۷۲ هزار میلیارد ریالی خبر داد.
 
شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه ۱۸ آبان ماه سالروز اجرای طرح خصوصی سازی در صنعت مخابرات کشور است اعلام کرد: ۶ سال پیش در چنین روزی شرکت مخابرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های دولتی به بخش خصوصی واگذار و ۵۰ درصد سهام به اضافه یک سهم از سهام شرکت مخابرات ایران فروخته شد.
 
از آن زمان که بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران رخ داد تاکنون، شرکت مخابرات ایران در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمت رسانی و توسعه خدمات و سرویس های مخابراتی در حوزه ثابت و سیار را در دستور کار قرار داده است که با توجه به آینده فناوری در جهان و نیاز کشور به توسعه، برنامه های مختلفی برای توسعه تا سال ۱۳۹۷ دارد.
 
برنامه شرکت مخابرات ایران برای سال های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷، سرمایه گذاری ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در بخش های شبکه و فناوری اطلاعات است. این شرکت اعلام کرد که در سال جاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری می کند که این رقم در سال آینده تا ۲۷۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
 
شرکت مخابرات ایران همچنین در نظر دارد در سال ۱۳۹۶ یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۷ هم ۱۴۰۰ میلیارد تومان در بخش توسعه شبکه و IT سرمایه گذاری کند.
 
در بخش تلفن همراه نیز در راستای توسعه شبکه و ارتقا به نسل های بالاتر، شرکت ارتباطات سیار سرمایه گذاری در این بخش را در دستور کار قرار داده به نحوی که بودجه این شرکت در سال جاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.
 
مخابرات اعلام کرده است سرمایه گذاری پیش بینی شده در جهت نوسازی کامل شبکه مخابراتی ایران در بخش تلفن ثابت و همراه صورت می گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.