رسانه‌های اجتماعی

November 11, 2015
19:39 چهارشنبه، 20ام آبانماه 1394
کد خبر: 74364

اولتیماتوم ۴۸ ساعته بلژیک به فیس‌بوک

دادگاهی در بلژیک ۴۸ ساعت به فیس‌بوک فرصت داده تا از ردگیری فعالیت‌های کاربرانی که در این شبکه اجتماعی عضو نیستند دست بردارد یا منتظر جریمه ۲۵۰ هزار یورویی باشد. این اخطار نتیجه شکایت یک سازمان مدافع حریم شخصی در بلژیک در ماه ژوئن است که معتقد است فیس‌بوک همه کاربران اینترنت را حتی اگر عضو این شبکه اجتماعی نباشند کنترل می‌کند.
 
بررسی‌ها نشان داده که فیس‌بوک کاربرانی را که از صفحات این سایت بازدید می‌کنند، یا روی گزینه‌های لایک و به اشتراک‌گذاری کلیک می‌کنند کنترل کرده و سایر فعالیت‌های آنها در اینترنت را زیرنظر می‌گیرد، حتی اگر در این شبکه اجتماعی حساب کاربری نداشته باشند. فیس‌بوک اعلام کرده که در برابر این حکم تقاضای فرجام خواهی خواهد کرد. این تازه‌ترین حکم تند صادره علیه فیس‌بوک در یک کشور اروپایی است. پیش از این مقامات اتحادیه اروپایی، فرانسه و آلمان هم به دلایل مختلف و به خصوص نقض حریم شخصی کاربران فیس‌بوک را مورد پیگرد قضایی قرار داده بودند. ماه گذشته اتحادیه اروپایی اعلام کرد که به علت عدم رعایت حریم شخصی شهروندان این قاره به دنبال جاسوسی نهادهای اطلاعاتی آمریکا با انتقال اطلاعات شخصی کاربران از اروپا به آمریکا مخالف است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.