فناوری اطلاعات

مدیر محصول مایکروسافت در همایش کاربردپذیری: خود را برای بازارهای جهانی آماده کنید

منبع: روابط عمومی چارگون
ایران پس از برجام باید خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازد.
مدیر محصول مایکروسافت به عنوان مهمان ویژه ششمین همایش کاربردپذیری با بیان این سخنان گفت: پس از گشایش سیاسی اخیر، بازارهای جهانی آمادگی پذیرش کالاها و خدمات ایرانی را دارند به شرط آنکه تولیدکنندگان این محصولات نیز بازارهای جهانی را به خوبی بشناسند.
 
آرش معتمدی با اشاره به اهمیت بومی‌سازی محصولات مطابق با بازارهای هدف تاکدید کرد: مدیران محصول و طراحان کاربردپذیری باید نسبت به ابعاد مختلف بازارهای جهانی مورد هدف خود شناخت کافی داشته باشند و این شناخت را به همه ابعاد از زبان تا فرهنگ و تاریخ و ساختار سیاسی- اجتماعی و امکانات دولتی و خصوصی و... تسری دهند.
 
وی با اشاره به تفاوت ارائه یک سرویس مشترک از سوی شرکت‌های بزرگ مانند گوگل، اپل و مایکروسافت در بازارها مختلف گفت: فراموش نکیند که محلی‌سازی کردن یک محصول به معنی شناخت کامل مشتریان و کاربران است.
معتمدی خاطرنشان کرد:  یک محصول خوب علاوه بر بومی‌سازی باید به موضوع دسترسی‌پذیری نیز توجه ویژه داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه متخصصان حوزه IT جامعه‌ای خاص هستند که می‌توانند لذت درک فناوری را مانند یک جادو به کابران عادی عرضه کنند گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و توانمندی‌ها نهفته در نیروی انسانی ایران، دستیابی به بازارهای جهانی، دور از ذهن نیست.
 

​​