تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 18, 2015
15:45 چهارشنبه، 27ام آبانماه 1394
کد خبر: 74477

بازتاب جایگاه استارتاپ‌های ایرانی در نشریه فوربس

نشریه اقتصادی فوربس در گزارشی، رشد و توسعه صنعت نرم‌افزار ایران را با وجود تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی علیه این کشور، ورای تصور خواند و از استارتاپ «تسکولو» به عنوان یکی از نمادهای این پیشرفت یاد کرد.
 
 
به نوشته فوربس، تسکولو یک پلت‌فرم برای مدیریت آنلاین تیم و پروژه است که با گذشت یک سال از راه‌اندازی آن، حالا بیش از ۱۴هزار کاربر بین‌المللی در یکصد کشور جهان دارد.
 
فوربس با معرفی بنیانگذاران تسکولو (فرهاد هدایتی‌فرد و کاظم کشاورز) چالش‌های این استارتاپ را در مسیر پیشرفت مورد توجه قرار داده و به نقل از فرهاد هدایتی‌فرد می‌نویسد: «تحریم‌ها علیه ایران مانع پذیرش پرداخت‌های مشتریان بین‌المللی – که بیش از ۶۰ درصد کل مشتریان ما را دربر می‌گرفت- می‌شد، با این وجود ما توانستیم توانایی‌های تیم خود را ثابت کرده و در این شرایط بر مشکلات غلبه کنیم.»
 
حدود یک ماه قبل تسکولو در رویداد استارتاپ استانبول ۲۰۱۵ از میان یکصد استارتاپ موفق بین‌المللی توانست جایگاه سوم را از آن خود کند.
 
هدایتی از واژه تسکولو به عنوان واژه‌ای فارسی یاد کرد و افزود: «در واقع این واژه بازی با کلماتی چون تسک و کولو است که در آن کولو به معنای بزرگی است و به همین دلیل تسکولو معنی کار بزرگ می‌دهد.»
 
مدیرعامل تسکولو ادامه داد: «تسکولو یک رابط بسیار جذاب برای مدیریت وظایف و مسئولیت‌های تیمی است. با استفاده از این نرم‌افزار، افراد درگیر در پروژه‌ها، نقش‌ها و مجوزهای مختلفی برای انجام وظایف خود دارند. همچنین، تسکولو انجام فرآیند مدیریت پروژه را با تعریف دسترسی‌های متناسب با زمینه کاری هر شخص، بسیار آسان کرده است.»
 
فرهاد هدایتی گفت: «ما این ایده را با هدف حضور در بازارهای بین‌المللی عملی کردیم و اطمینان داریم که استارتاپ ما نمادی از رشد اکوسیستم استارتاپی کشورهایی همچون ایران خواهد شد.»
 
«تسکولو» یکی از استارتاپ‌های چرخه نخست شتابدهنده آواتک بوده است.آواتک یک برنامه 6 ماهه شتابدهی به استارتاپ‌هاست که کارآفرینان را برای رسیدن به موفقیت همراهی می‌کند. این مرکز شتابدهی کارآفرینان مشتاق را از طریق ارائه آموزش‌های کارآفرینی، مربیگری، سرمایه‌های اولیه (seed funding) و فراهم آوردن فضای کاری خلاق حمایت می‌کند.
 
علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.