November 18, 2015
17:36 چهارشنبه، 27ام آبانماه 1394
کد خبر: 74487

مشترکان و گیوتین طرح های مخابرات

خسارت رقابت بین همراه اول و ایرانسل را مردم می پردازند! پس از آن که ایرانسل طرح« شگفت انگیز» را راه اندازی کرد، همراه اول برای این که عقب نماند طرح ورود به «محدوده نامحدود» را به مشترکان پیشنهاد کرد در این 2 طرح به نوعی مکالمه نامحدود برای مشترک در نظر گرفته شده است. بدیهی است مردم از شر قبض های آنچنانی به این نوع طرح ها روی می آورند حال بگذریم از این که در این میان باز هم مردم هستند که ضرر می کنند زیرا ایرانسل و همراه اول 2 برنامه این چنینی را پیشنهاد می کنند بدون این که برای این طرح ها تجهیزات و زیرساخت های لازم را فراهم کنند. چند شب قبل به کلی نمی توانستم تماس بگیرم، فکر کردم آن محل آنتن ندارد با 9990 تماس گرفتم بلافاصله زنگ خورد، گفتم: این محل آنتن ندارد گفت: شما خوب هم آنتن دارید. گفتم پس چرا نمی توانم با کسی تماس بگیرم ؟
 
وی گفت: به دلیل این که مشترکان با استفاده از طرح های مختلف زیاد تماس می گیرند، ترافیک است. او که خیلی خوش برخورد بود و معلوم بود بنا دارد مرا راهنمایی کند اضافه کرد: اگر به محل دیگری بروید احتمالا این مشکل نباشد ولی الان در محلی که هستید ترافیک است! ایرانسل هم شرایط بهتری ندارد زیرا مشترکین را به طرح «شگفت انگیز» دعوت کرده بدون این که تدبیری برای مشترکان جدید بیندیشد. از سویی برنامه نامحدود به مشترکان فروخته اند و از سوی دیگر عملا امکان استفاده را  از آن ها گرفته اند زیرا در ساعت های فعال امکان استفاده میسر  نمی باشد.
 
همه این ها درحالی است که هیچ کس نیست به درد دل مردم رسیدگی کند! و از این حضرات بپرسد چرا مشترکان را در این شرایط قرار می دهید و عمل نمی کنید؟
آیا درست است که مردم یا در گیوتین قبض های سنگین یا طرح هایی که  امکان عملی ندارد قرار گیرند؟!
در این میان اجرای طرح های یاد شده شرایطی را فراهم آورده که مشترکانی که در داخل این طرح ها نیستند نیز مجبورند شرایط ترافیکی را تحمل کنند.
 
جان سخن تا کی بناست این بلبشو، ترافیک و نابسامانی ، در ساعت های پیک برای مشترکان همراه اول و ایرانسل وجود داشته باشد؟ آیا مخاطب در دسترس قرار خواهد گرفت یا این که به جای مخاطب همچنان قبض های سنگین و کلی استرس عدم دسترسی به مخاطب بر مشترکان تحمیل خواهد شد!!
بالاخره فروش و عرضه کالاهایی که دسترسی آن برای مشترکان عملا مقدور نیست چه جایگاه قانونی دارد؟ آن هم روز روشن!
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.