تلفن همراه

گوشی

November 19, 2015
21:21 پنجشنبه، 28ام آبانماه 1394
کد خبر: 74523

شرکت یاهو، “گوشی هوشمند” شما را به “رمز عبور” تبدیل میکند

اهمیت استفاده از رمز عبور مناسب و امن برای تمامی کاربران واضح است اما انتخاب یک رمز عبور پیچیده برای شمار زیادی از سرویس ها و شبکه های اجتماعی که به‌طور روزمره از آن‌ها استفاده میکنیم و همچنین به خاطر نگه‌داشتن آن‌ها چالشی است که همگی با آن دسته و پنجه نرم می‌کنیم. علاوه بر این، برای در امان ماندن از تبهکاران سایبری نیاز به تغییر رمزهای عبوری خود به‌صورت دوره‌ای نیز داریم.
 
نماینده انحصاری ضدویروس پاندا در کشور، برخی معتقد هستند که استفاده از رمز های عبور ساده متنی برای تأمین امنیت کفایت می‌کند، این در حالی است که شمار زیادی برخلاف آن معتقدند که در آینده استفاده از شکلک‌ها و هم‌چنین استفاده از سلفی ها در انتخاب رمز عبور موثر تر خواهند بود.
شرکت Yahoo برای رفع تمامی این چالش‌ها، روشی ارائه کرده است که نیاز شما را نسبت به هرگونه پسورد از بین میبرد. این راه حل ” Key Account” نام دارد.
 
طبق گزارش Yahoo هدف از ارائه‌ی این قابلیت، تسهیل هر چه بیشتر مراحل ورود به حساب کاربری برای کاربران است. به زبان دیگر مراحل لاگین شدن با Key Account فقط محدود به فشردن یک دکمه ساده‌ شده که این فوق‌العاده است. 
 
این سرویس هم‌اکنون در Yahoo Mail وجود دارد و امکان دسترسی کاربران به ایمیل‌هایشان از طریق گوشی‌های هوشمند را فراهم میکند. تنها کاری که باید انجام گیرد، فعال سازی سرویس Key Account و در نهایت آگاه سازی کاربر پس از هر بار ورود به صندوق پست الکترونیکی از طریق تلفن همراه می باشد.
 
درواقع این اقدام ساده در حکم یک اعتبارسنجی برای ورود به حساب کاربری شخصی می باشد. لذا با این اعتبار سنجی، از تلاش‌های نامشروع و مشکوک برای ورود به اکانت های شخصی جلوگیری خواهد شد.
به گفته یکی از مدیران ارشد در حوزه امنیت شرکت یاهو :"این قابلیت به‌ مراتب از سیستم گذرواژه سنتی، امنیت بالاتری را برای کاربران فراهم میکند. چراکه با استفاده از Key Account حتی اگر کسی به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کند، قادر به ورود به  حساب کاربری شما نخواهد بود."
 
با این وجود، تلفن همراه هوشمندتان نقش پسورد را برایتان ایفا می‌کند. برای استفاده از این قابلیت ویژه فقط کافی است Key Account را با گوشی هوشمند خود  مرتبط نمایید. بعد از انجام این مرحله، تنها مسئله‌ای که ممکن است امنیت شما را تهدید کند، به سرقت رفتن تلفن همراه شما است.
 
در چنین شرایطی برای تأمین امنیت حساب کاربری ، شرکت Yahoo امکانی را فراهم ساخته است که شما قادر خواهید بود به کمک ایمیل و یا به کمک ارسال پیام کوتاه با شماره‌ی دیگر، هویت خود را اثبات کرده و به‌ این‌ ترتیب امنیت خود را حفظ کنید.  
فعلاً Key Account فقط بر روی پلت فرم Yahoo Mail اجرا میشود که به کمک آن می‌توانید به Outlook ، Hotmail و AOL دسترسی داشته باشید. انتظار می‌رود که تا آخر امسال، امکان اجرای این سرویس بر روی پلتفرم‌ های دیگری مانند Tumblr نیز قابل‌اجرا باشد.
 
این امکان را می‌توان به‌عنوان دومین اقدام Yahoo در راستای تسهیل استفادهی ایمن از گذرواژه برای کاربران در نظر گرفت. این شرکت قبلاً در ماه مارس، سیستمی تحت عنوان "Low Demand" و استفاده از رمزهای موقتی، را برای کاربران خود فراهم کرده بود. کاربران در این سیستم، این پسوردهای موقت را حفظ نمیکردند؛ بلکه درخواستشان را برای دریافت آن از طریق ایمیل و یا پیام کوتاه اعلام میکردند.
 
به نظر می‌رسد که یاهو فعالیت خود را در راستای ارائه‌ی سیستمی ایمن‌تر از پسوردهای متنی ادامه خواهد داد.
با استفاده از این دستاورد شرکت Yahoo، دیگر نیازی به حفظ و تولید کردن رمزهای پیچیده نمی باشد؛ علاوه بر این، امنیت اکانت شما به‌هیچ‌عنوان درخطر نخواهد بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.