اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 23, 2015
14:10 دوشنبه، 2ام آذرماه 1394
کد خبر: 74564

همایش مدیریت تغییرات فرهنگی و فضای مجازی برگزار می‌شود

نخستین همایش «مدیریت تغییرات فرهنگی و فضای مجازی» چهارم آذر برگزار می‌شود.
 
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه شش تهران با اعلام این خبر اظهار کرد: به همت شهرداری منطقه 6، نخستین همایش «مدیریت تغییرات فرهنگی و فضای مجازی» ویژه فعالان این حوزه در مناطق 22 گانه، چهارم آذرماه در سالن همایش‌های خانه اندیشمندان برگزار می‌شود.
 
حبیب‌الله غفوری همچنین بیان کرد: جریانات فضای مجازی جهان شمول است و شهرداری تهران با زیرساخت‌هایی که در اختیار دارد می‌تواند با آگاه‌سازی مردم، تهدید موجود در فضای مجازی را به فرصت‌هایی برای داده پردازی بر اساس هویت ایرانی و انقلابی تبدیل کند.
 
همچنین مختار روحانی، مسئول اجرایی دبیرخانه همایش «مدیریت تغییرات فرهنگی و فضای مجازی» اظهار کرد: موضوع فناوری اطلاعات از موضوعاتی است که چند سال است که در حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی قرار گرفته است. سه محور اصلی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تحت عنوان مدیریت تغییرات فرهنگی، هویت و سبک زندگی است و خدمات ویژه به خانواده‌ها و شهروندان تهران در حوزه فناوری اطلاعات ارائه می‌دهد.
 
روحانی اظهار کرد: چهارمین جشنواره وبلاگ و رسانه اجتماعی شکوفا، دو همایش در بحث کانون وبلاگ‌نویسی و رسانه‌های اجتماعی با رویکرد مدیریت تغییرات فرهنگی و فضای مجازی و همچنین بحث سلامت خانواده در فضای مجازی برگزار می‌کند.
 
وی همچنین درباره برگزاری جشنواره شکوفا توضیح داد: در هر کدام از سراهای منطقه تهران،‌ خانه‌ای تحت عنوان خانه فناوری اطلاعات و فضای مجازی وجود دارد که اقداماتی تحت عنوان جشنواره شکوفا به معنی شهروند کارآمد فناوری اطلاعات انجام می‌دهد. این جشنواره هر ساله برگزار می‌شود و موضوع آن وبلاگ‌نویسی و رسانه‌های اجتماعی است.
 
روحانی در خصوص محورهای در نظر گرفته شده برای تولید محتوای سالم در جشنواره شکوفا گفت: این موضوعات در پنج محور هویت دینی و مذهبی با محوریت محرم و اربعین، سبک زندگی و هویت ملی با محوریت تغییرات فرهنگی و جنگ نرم، محیط‌زیست شهری تحت عنوان آسمان آبی زمین پاک، حمل و نقل ترافیک با محوریت خط سفید و الفبای زندگی و اخلاق شهری و همچنین خانواده مجازی با محوریت سلامت خانواده در فضای مجازی دسته‌بندی می‌شود.
 
مسئول اجرایی دبیرخانه همایش درباره تولید محتوای این همایش توضیح داد: مصادیق این جشنواره می‌تواند در پنج قالب وبلاگ و فتو وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی موبایلی، انیمیشن‌سازی، طراحی گرافیک و عکاسی تهیه شود و در این راستا، شهروندان علاقه‌مند یا متخصص بر اساس چارچوب‌های مشخص‌شده آثار خود را تهیه کرده و به دبیرخانه منطقه شش که مدیر اجرایی این جشنواره است ارسال می‌کنند و برگزیدگان در اختتامیه‌ای که در بهمن برگزار می‌شود، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
 
روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر هدف شهرداری اظهار کرد: هدف شهرداری و دغدغه مدیریت شهری، سالم‌سازی فضای مجازی و ایجاد حس تعلق اجتماعی نسبت به محل سکونت در افراد است و در این راستا برای زمینه‌سازی ارائه خدمات ویژه به خانواده‌ها در حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، از کانال‌های مختلف استفاده می‌کند.
 
در ادامه عابدینی – مسئول اجرایی جشنواره – با بیان اینکه وبلاگ و رسانه اجتماعی در کنار هم معنی پیدا می‌کنند گفت: رسانه‌ای برای ما اهمیت دارد که اولا شرایط فرهنگ‌سازی را فراهم کند و در ثانی برای عموم مردم در دسترس باشد. افراد هرچه انیمیشن و عکس تهیه کنند،‌ در فضای خصوصی خودشان است، اما اگر این اطلاعات را در وبلاگ نمایه‌سازی کنند، مورد استفاده دیگران نیز قرار می‌گیرد.
 
وی با ارائه توضیحاتی درباره تفاوت وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: در تلگرام،‌ اطلاعاتی که در یک روز وجود دارد از بین می‌رود ولی در وبلاگ، ‌اطلاعات آرشیو می‌شود و در صورت لزوم می‌توان از آنها استفاده کرد. به همین دلیل ما وبلاگ را نیز در کنار شبکه‌های اجتماعی قرار داده‌ایم.
 
شهروندان می‌توانند ار طریق ثبت‌نام در پرتال محلات شهرداری تهران به آدرس mytehran.ir در این جشنواره شرکت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.