اپلیکیشن

تلفن همراه

November 23, 2015
17:39 دوشنبه، 2ام آذرماه 1394
کد خبر: 74592

۱۶۴ حساب کاربری تبلیغات داعش در تلگرام بسته شد

سیستم پیام رسان تلگرام ۱۶۴حساب کاربری مربوط به گروه های تروریستی در این پیام رسان را مسدود کرد.
اعضای داعش از تلگرام و سایر سرویس های پیام رسان رمزگذاری شده برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند، این خبر در حالی منتشر شده که پیام آن نیز در توئیتر تلگرام تایید شده است. گروه موسوم به داعش در سال های اخیر در توئیتر فعال بوده اما این گروه تبلیغات تروریستی خود را از شبکه اجتماعی توئیتر به اپلیکیشن پیام رسان تلگرام منتقل کرده بود. زیرا کانال های تلگرام به کاربرانش اجازه می دهد تا پیام هایشان را به تعداد نامحدودی از مخاطبان منتقل کنند.
 
داعش پس از بسته شدن حساب های کاربریش در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر به حساب های غیر رسمی برای تبلیغات تروریستی روی آورد. بسته شدن حساب های کاربری داعش در حالی است که موسسه بروکینگز امریکا در خبری اعلام کرده بود :« آمار هواداران توئیتر داعش نشان از تاثیر این گروه بر کاربران شبکه های اجتماعی دارد.»
 
تلگرام در تاریخ ۲۷ آبان ماه برابر با ۱۸ نوامبر پستی را در توئیتر خود با این مضمون منتشر کرد:« طی روزهای اخیر ۷۸ کانال مربوط به داعش به ۱۲ زبان مسدود شدند. تلگرام در ادامه آورده بود : « متاسفانه کانال های تلگرام به عنوان ابزاری برای تبادل اطلاعات و اهداف تروریستی اعضای داعش مورد استفاده قرار گرفته بودند که بر اساس گزارش های کاربران، تعدادی از این کانال ها شناسایی و مسدود شدند.»
 
 
در بیانیه دیگری از سوی این اپلیکیشن پیام رسان آمده است : « تلگرام از سرویس مسنجر خصوصی برخوردار است که در آن مکالمات در داخل چت های خصوصی انجام و Secret Chat بوده و رمزگذاری می شوند.»
 
تلگرام مدعی است که به سخنان کاربرانش در داخل ارتباطات خصوصی از نوع Secret Chat نظارتی نمی کند و محتویات این پیام های رمز شده را برای سوء استفاده در دسترس قرار نمی دهد و در ادامه آورده است : « ما هیچ درخواستی را برای افشای اطلاعات کاربرانمان نمی پذیریم اما کاربران هر گونه اقدام غیر قانونی را می توانند از طریق ایمیل abuse@telegram.org به ما اطلاع دهند. در هفته جاری به روز رسانی جدیدی را نیز برای تلگرام عرضه می کنیم تا امکان گزارش چنین گروه هایی برای کاربران ساده تر باشد.»
 
 
این موضوع در حالی است که در تاریخ ۲۰  نوامبر برابر با ۲۹ آبان ماه تلگرام از مسدود شدن ۱۶۴ گروه جدید از کانال های تبلیغات تروریستی خبر داده است. تلگرام در حساب کاربری خود در توئیتر از کاربرانی که گزارشاتی درباره این گروه تروریستی ارسال کرده و باعث شناسایی و مسدود شدن کانال های گروه تروریستی شدند، تشکر کرده است.
 
 
استفاده گروه تروریستی داعش از اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در حالی است که این برنامه از قابلیت نصب بر پلتفورم های ویندوز، اندروید، مک، iOS را داشته و از فایرفاکس و کروم نیز پشتیبانی می کند و این موضوع باعث شده تا هر روز بر تعداد کاربران این اپلیکیشن افزوده شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.