تلفن همراه

گوشی

November 23, 2015
20:11 دوشنبه، 2ام آذرماه 1394
کد خبر: 74612

اثر همراه هوشمند ١٠ دلاری بر بازار

به‌تازگی خبرهای عرضه یک همراه هوشمند ۱۰ دلاری در رسانه‌ها به گوش رسیده است، ولی عکس‌العمل شرکت‌های بزرگ به این محصول چه خواهد بود و چگونه می‌توان انتظار داشت این محصول موجب برهم‌خوردن تعادل بازار نشود؟
فروشگاه‌های وال‌مارت همواره به تخفیف‌های بسیار خوب و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه کالاهای فروشی خود معروف بود‌ه‌اند. سایت یادشده در راستای این سیاست از فروش دو تلفن هوشمند اندرویدی هرکدام به قیمت ۱۰ دلار، خبر داده است.
 
پیش از این، ارزان‌ترین تلفن هوشمندی که روانه بازار شده بود، تلفنی مبتنی بر سیستم‌عامل فایرفاکس بود که با قیمت ۳۵ دلار به فروش می‌رسید. شاید برایتان جالب باشد بدانید با فقط ۱۰ دلار چه چیزی نصیبتان خواهد شد. هردو این تلفن‌ها (Sunrise LG١۵ و Lucky LG١۶) مشخصات و نرم‌افزارهای درجه پایین را به همراه دارند. نسخه اندروید موجود روی آنها اندروید ۴.۴ کیت‌کت است که دو سال پیش روانه بازار شد. علاوه بر این، این دو تلفن مجهز به وای‌فای هستند، اما از ۴G و دوربین دوم پشتیبانی نمی‌کنند. البته از طرفی می‌توانید روی آن از کارت حافظه استفاده کنید و حافظه داخلی چهارگیگابایتی آن را افزایش دهید.
 
حال سؤال مهمی که در این میان مطرح‌شده، این است اگر می‌توان با چنین امکاناتی به عرضه یک همراه هوشمند دست زد، شرکت‌های سازنده سایر مدل‌ها به چه دلیلی قیمت‌هایی چند صد دلاری را از مشتریان خود طلب می‌کنند؟
 
این دسته از تلفن‌های همراه می‌توانند برای شرکت‌های بزرگ‌ بسیار خطرناک باشند ولی موردی که موجب بقای شرکت‌های بزرگ می‌شود را باید ساختار تبلیغاتی ویژه آنها دانست که موجب می‌شود قیمت به اولویت دوم برای خریداران تبدیل شود. دیگر برگ برنده شرکت‌های بزرگ را باید بحث لذت‌بردن از لوکس‌گرایی دانست. رایورز می‌نویسد: بسیاری از افراد تلفن‌های همراهی را خریداری می‌کنند که شاید در تمام عمر کاری این دستگاه شاهد بهره‌گیری از فقط ۱۰ درصد توان آن باشند.
 
به‌این‌ترتیب نمی‌توان انتظار داشت مشتریانی ازاین‌دست به سراغ این همراه ۱۰ دلاری بروند. درهرحال تا زمان عرضه این همراه‌های هوشمند نمی‌توان تشخیص داد آنها فقط بلوف‌های رسانه‌ای بوده‌اند یا اینکه در واقعیت نیز دستگاه‌های آبرومندی محسوب می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.