اپراتورها

تلفن همراه

November 24, 2015
13:51 سه شنبه، 3ام آذرماه 1394
کد خبر: 74629

افزایش کانال های ارتباطی جهت ارتقای کیفیت ارتباطات زائران اربعین

با پیگیری های معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و در تماس تلفنی با معاون نخست وزیر کشور عراق مقرر شد تا برای روزهای پر ازدحام اربعین 1800 کانال ارتباطی به شبکه ارتباطی ایران و عراق اضافه شود.
 
خسروی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در گفت و گو با  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان این که تمام ظرفیت های موجود از قبل به صورت چشمگیری افزایش یافته است عنوان کرد: در ایام اربعین حسینی سال گذشته کربلای معلی میزبان بیش از ۲۰ میلیون زائر از داخل و خارج عراق بود و در این ایام ازدحام بی‌سابقه در عراق بر ترافیک ارتباطی بین ایران و این کشور به شکل عجیبی اضافه کرد به گونه‌ای که ترافیک روزانه بین دو کشور در شرایط عادی ۱۵۰ هزار دقیقه است، در آن ایام به ۲.۵ میلیون دقیقه رسید.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: وضعیتی که در سال گذشته حوزه ارتباطات را بین دو کشور ایران و عراق درگیر خود کرد تجربه ای بود برای امسال و سال های بعدی تا بتوانیم خدمات لازم را با افزایش ظرفیت در اختیار زائران اربعین حسینی قرار دهیم.
 
خسروی با اشاره به سفر اخیر وزیر ارتباطات به همراه هیات همراه به عراق برای ایجاد تسهیلات برای زائران اربعین حسینی عنوان کرد: در آن سفر که جمعی از مدیران ارشد ارتباطی ایران و مسئولان ارتباطی عراق حاضر بودند گفت و گوهای زیادی برای افزایش ظرفیت ارتباطی در مناسبت های ویژه که مربوط به حضور ایرانی ها در این کشور می شود، داشتیم و تا امروز تمام اقدامات لازم انجام شده است.
 
معاون وزیر ارتباطات همچنین خبر داد: صبح امروز برای پیگیری های وضعیت ارتباطی زائران ایرانی با معاون عراقی تماس گرفتم و قرار بر این شد تا هفته بعد که ازدحام جمعیت در عراق زیاد می شود به کانال های ارتباطی کشور عراق و ایران 1800 کانال دیگر اضافه شود تا زائرین مشکلی در امر ارتباطات نداشته باشند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه میزان ارتباطات زائران ایرانی با ایران روز به روز رو به افزایش است به طوری که به فاصله یک روز 600 هزار دقیقه به میزان عادی ارتباطات روزانه اضافه می شود که این مسئله شبکه ارتباطی گسترده ای را لازم دارد.
 
خسروی در پایان با بیان این که شرکت ارتباطات زیرساخت به تمام مسئولیت های خود در مقابل زائرین اربعین حسینی پایبند بوده گفت: همانطور که گفته شد ما تمام ظرفیت ها را به صورت چشمگیری افزایش داده ایم و اگر اژراتور عراقی نیز بتواند در مقابل مسئولیت هایی که دارد به خوبی وظیفه خود را انجام دهد هیچ مشکل ارتباطی برای زائران ایرانی به وجود نخواهد آمد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.