سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 25, 2015
16:18 چهارشنبه، 4ام آذرماه 1394
کد خبر: 74656

روند سریع نصب و استفاده از ویندوز 10

ویندوز 10 هم بالاخره آمد و اتفاقا با استقبال خوبی هم در میان کاربران مواجه شد. حالا انتظار می‌رود که این نسخه از ویندوز بیشترین میزان نصب تا حالا را در میان دیگر نسخه‌های این سیستم عامل به خودش اختصاص بدهد؛ راهی که در آن ویندوز XP و ویندوز 7 را پشت‌سر گذاشته است.
 
موسسه تحقیقاتی گارتنر به تازگی بررسی‌هایی انجام داده است که نشان می‌دهد 50 درصد از کسب‌وکارها تا ماه ژانویه سال 2017  استفاده از ویندوز 10 را آغاز خواهند کرد. «استیو کلین‌هانس» یکی از کارشناسان این موسسه تحقیقاتی در این مورد می‌گوید: «در بازار مصرفی، ارائه به‌روزرسانی رایگان در کنار پشتیبانی محصولات و دستگاه‌های زیادی از یک سیستم عامل می‌تواند به موفقیت آن کمک زیادی بکند. این همان چیزی است که باعث خواهد شد تا پایان سال 2015 ده‌ها میلیون نفر کاربر این سیستم عامل را نصب و استفاده کنند. برای کاربران تجاری یا کسب و کارها، انتظار می‌رود روند نصب و استفاده از ویندوز 10 بسیار سریع‌تر از ویندوز 7 باشد که 6 سال پیش به بازار آمد.»
 
عوامل مختلفی باعث افزایش میزان مهاجرت کاربران به ویندوز 10 می‌شوند که این موضوع با آگاهی از اینکه مایکروسافت تا ماه ژانویه سال 2020 همچنان به پشتیبانی از ویندوز 7 ادامه می‌دهد، جالب‌توجه به نظر می‌رسد. در واقع پشتیبانی گسترده ویندوز 10 از ابزارها و دستگا‌ه‌های مختلف تاثیر زیادی بر تصمیم‌گیری کاربران در این مورد خواهد داشت.  نتیجه نهایی این است که بسیاری از بنگاه‌های تجاری و کسب‌وکارها تصمیم دارند استفاده از ویندوز 10 را از نیمه اول سال 2016 شروع کنند. کارشناسان موسسه تحقیقاتی گارتنر انتظار دارند که دست‌کم نیمی از بنگاه‌های تجاری استفاده از محصولات مبتنی بر ویندوز 10 را تا آغاز سال 2017 شروع کنند و انتظار می‌رود این روند به‌کارگیری ویندوز 10 برای کاربران تجاری تا سال 2019 طول بکشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.