اپراتورها

November 26, 2015
9:59 پنجشنبه، 5ام آذرماه 1394
کد خبر: 74684

مدیر IT مخابرات: با اجرای 100 پروژه IT، شرکت را متحول می کنیم

مدیر امور فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران گفت: با بازنگری که روی استراتژی تدوین شده IT انجام شد، یکصد پروژه در امور شبکه فناوری اطلاعات تعریف شد، با اجرای این پروژه ها، شرکت مخابرات ایران متحول خواهد شد.
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس لطفعلی، مدیر امور فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به تغییرات ساختاری اخیر، تمامی فعالیت ها و پروژه هایی که باید بر اساس این راهبرد انجام شود، در قالب یکصد پروژه تعریف شد که با اجرای آن تحول بزرگی در شرکت ایجاد خواهد شد.
 
 
مهندس لطفعلی، در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با اشاره به این که، استراتژی تدوین شده توسط شرکت مشاور که در دو سال گذشته تدوین شد، بسیار حرفه ای بود اظهار کرد: شاخص ها و فرآیندهایی که در این استراتژی بر اساس استانداردهای جهانی درنظر گرفته شده بود را بر اساس ساختار جدید شرکت مورد بازنگری قرار دادیم تا مطابق با ظرفیت های ایجاد شده و یا حتی بیشتر، روند رو به رشدی در تحول شرکت داشته باشیم.
 
 
وی در ادامه به بیان بخش دیگری از عملکرد حوزه فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران پرداخت و اظهار کرد: مدیریت ارشد شرکت مخابرات ایران در استراتژی های تدوین شده اش، انجام این تحول را ضروری دانسته و قطعاً هر اقدام و حرکتی در حوزه فناوری اطلاعات همسو و در راستای راهبردهای کلان شرکت مخابرات ایران خواهد بود.
 
 
مدیر امور فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران، همچنین، ارایه خدمات متنوع درون سازمانی در حوزه امور فناوری اطلاعات را از کارهای صورت گرفته نامید و افزود: با ارایه خدماتی از قبیل: تجمیع سرورهای موجود شرکت، ایجاد بسترهای IT برای الکترونیکی کردن بعضی از کارهای حوزه های مختلف، افزودن قابلیت ارسال پیامک از پست الکترونیک سازمانی به کاربران و بالعکس و …، خدمات مبتنی بر IT را در درون سازمان ایجاد کردیم.
 
مهندس لطفعلی، با بیان این که، هر سازمانی برای پیشبرد اهداف خود نیازمند بکارگیری فناوری اطلاعات بوده و بدون فناوری اطلاعات، خطر شکست کسب و کار به شدت سازمان را تهدید خواهد کرد خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعات، ابزار قدرتمندی برای افزایش توان رقابتی سازمان و پیشران تحول سازمانی است.
 
 
وی، با اشاره به اینکه، اکنون، فناوری اطلاعات ماهیت بسیاری از مفاهیمی را که می شناختیم تغییر داده و ما باید هوشمندانه کسب و کارمان را با این تغییرات منطبق کنیم گفت: به عنوان مثال، مفهوم تجارت پس از تأثیر فناوری اطلاعات به مفهوم تجارت الکترونیکی تبدیل شد، به طوری که آنچه ما پیش از این به عنوان تجارت می شناختیم با آنچه در تجارت الکترونیکی شاهد آن هستیم متفاوت است.
 
 
مدیر امور فناوری اطلاعات، به تأثیر پذیری آموزش از فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: فرآیندها و اتفاقات در آموزش سنتی به هیچ وجه با فرآیندها و اتفاقات آموزش الکترونیک شباهت ندارد.
 
 
مهندس لطفعلی، به بیان نقش فناوری اطلاعات در بانکداری پرداخت و اظهار کرد: شاید خاطره ایستادن در صف های طولانی بانک ها برای یک پرداخت ساده را از یاد نبرده باشیم، بانکداری الکترونیکی تقریباً مشتریان خود را در خدمات الکترونیکی از قید و بند زمان و مکان آزاد کرده و سهولت ، دقت و سرعت را نسبت به روش های سنتی افزایش زیادی داده است.
 
 
وی، همچنین بیان کرد: شرکت مخابرات ایران باید بی درنگ، ضمن بازنگری کلان کسب و کار، نسبت به پایه ریزی و بازتعریف تمامی جوانب آن حوزه بر پایه کسب و کار الکترونیک و ابزارهای فناوری اطلاعات اقدام کند.
 
مدیر امور فناوری اطلاعات، همچنین اظهار کرد: مهمترین باور امور فناوری اطلاعات این است که هر اقدام و هزینه ای بدون داشتن راهبرد مدون و منطبق بر استراتژی کلان شرکت مخابرات ایران، باعث هدر رفت هزینه و اتلاف زمان است.
 
مهندس لطفعلی، در پایان افزود: یکصد پروژه و فعالیت تعریف شده امور فناوری اطلاعات، از طریق رییس محترم مرکز عملیات فنی و تجاری تقدیم مدیرعامل و هیأت مدیره محترم شرکت مخابرات ایران شد که امیدواریم با تصویب این راهبرد و پروژه ها شاهد تحول و رشد چشمگیر در کسب و کار شرکت باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.