بازار سرمایه

تحلیل بازار

رسانه‌های اجتماعی

November 29, 2015
20:51 یکشنبه، 8ام آذرماه 1394
کد خبر: 74746

بازاریابی دیجیتال، مهم‌ترین اولویت در کسب و کارهای جهانی

بازاریابی دیجیتال هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در جهان محسوب می‌شود و این طور که نتایج حاصل از یک مطالعه جدید توسط مرکز گارتنر نشان می‌دهد، به مهم‌ترین اولویت برای مراکز بازاریابی در جهان تبدیل شده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بررسی‌ها نشان داد میانگین بودجه مخصوص بازاریابی طی سال 2015 میلادی 10 درصد در سراسر جهان افزایش یافت و 61 درصد از مدیران بازاریابی که در این بررسی حضور داشتند اعلام کردند در سال 2016 میلادی نیز بار دیگر بودجه خود را بالا می‌برند.

«ایونو جنوِز» مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «با اطمینان کامل می‌توان گفت بازاریابی دیجیتال به اولویت اصلی بازاریابی در سراسر جهان تبدیل شده است. مراکز بازاریابی این روزها بین فضای آفلاین و آنلاین تفاوت زیادی قایل می‌شوند. کاربران آگهی‌های تبلیغاتی را در دنیای دیجیتالی بیشتر می‌پذیرند و بازاریاب‌های دیجیتالی روش‌های سنتی را کنار گذاشته‌اند تا محصولات خود را به صورت نوین معرفی کنند. به طول کلی باید گفت بازاریابی دیجیتالی یک اتفاق مهم در دنیای دیجیتالی امروز محسوب می‌شود و روز به‌روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد».

از بین مدیران حاضر در این بررسی 10 درصد اعلام کردند که پا را از بازاریابی دیجیتالی هم فراتر برده‌اند و تکنیک‌هایی را مورد استفاده قرار می‌دهند که مدل‌های جدید تجاری را برای آنها مطرح می‌کند.

به طور کلی باید توجه داشت تجارت دیجیتال در حال رشد است و امسال 11 درصد از بودجه کلی بازاریابی دیجیتال را به خود اختصاص داده است. این رقم برای سال 2014 میلادی 8 درصد گزارش شده بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.