رگولاتوری

November 30, 2015
11:28 دوشنبه، 9ام آذرماه 1394
کد خبر: 74751

وزیر ارتباطات خبر داد: سفر مجدد کمیته ارتباطات اربعین به عراق/ حل مشکل ارتباطی زائران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سفر مجدد هیاتی از مسئولان این وزارتخانه و کمیته پیگیری و مدیریت ارتباطات اربعین، برای حل مشکلات ارتباطی زائران ایرانی، به کشور عراق خبر داد.
 
با توجه به سابقه سال گذشته ارتباطات زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی در عراق و مشکلاتی که برای برقراری مکالمات در این ایام به وجود آمد کمیته پیگیری و مدیریت ارتباطات اربعین از حدود ۲ ماه پیش در وزارت ارتباطات و با حضور معاونان وزیر و مسئولان اپراتورهای تلفن همراه و مخابرات تشکیل شد.
 
براین اساس وزیر ارتباطات و مسئولان این کمیته، برای ایجاد تمهیدات مورد نیاز زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی و مذاکره با اپراتورهای عراقی، ماه گذشته به کشور عراق نیز سفر کردند.
 
امسال وزیر ارتباطات وعده های بسیاری برای برقراری ارتباطات بدون مشکل و ساماندهی ترافیک ارتباطات در این این ایام داده است و در راستای مدیریت وضعیت شبکه ارتباطی کشور، روز گذشته به همراه تیم فنی و مدیریتی متشکل از معاونان خود برای هماهنگی و ارزیابی شرایط ارتباطی، به مرز مهران سفر کرد.
 
پس از این بازدید، محمود واعظی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب نوشت: با توجه به حجم زیاد زوار در مرز مهران روز جمعه سفری به استان ایلام و مرز مهران داشتیم تا مشکلات ارتباطی زوار اربعین را حل کنیم.
 
وی با بیان اینکه تمامی ظرفیتهای مخابراتی و زیرساختهای لازم برای برقراری ارتباط بین زائران مرزهای کشور و داخل کشور عراق را به کار گرفته ایم ادامه داد: اما آنچه که به عنوان اختلالات در روزهای قبل بعد از مرز مهران، گزارش شده بود مربوط به اپراتورهای کشور عراق بود، چرا که در داخل کشور هیچ مشکلی وجود ندارد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: برای حل مشکلات ارتباطی زائران امروز هیاتی از جمهوری اسلامی ایران با حضور نمایندگان اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به کشور عراق سفر می کنند. ما در زمینه فراهم کردن ارتباطات با کیفیت برای زوار حتی به کشور عراق اعلام کرده ایم که در صورت نیاز به امکانات و تجهیزات برای اپراتورهای عراقی، آمادگی داریم با این کشور همکاری داشته باشیم تا مشکلات حل شود.
 
واعظی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اجرای ۴۴۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در استان ایلام انجام گرفت و به هر میزان درخواست پهنای باند در ایام اربعین حسینی را تامین خواهیم کرد.
 
وی همچنین در مورد توسعه زیرساختهای ارتباطی در استان ایلام با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد ظرفیت پهنای باند استان ایلام را تا اواخر سال آینده به ۲۰ برابر افزایش دهیم گفت: در یک سال گذشته ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه های زیرساختی حوزه ارتباطات این استان هزینه شده و تا پایان امسال ۳۵۰ میلیارد ریال دیگر برای تقویت و توسعه شبکه های مخابراتی و اینترنتی استان سرمایه گذاری خواهد شد.
 
وزیر ارتباطات تصریح کرد: طی یک سال اخیر ۶۲ روستای استان ایلام به شبکه اینترنت متصل شده اند و اتصال ۲۴۲ روستای دیگر در دستور کار است و تلاش خواهیم کرد امکان اتصال تمام روستاهای استان را برای برگزاری انتخابات فراهم کنیم.
 
سال گذشته بیش از ۲ میلیون ایرانی همزمان با اربعین حسینی به کشور عراق سفر کردند و این زائران ۲۶ میلیون دقیقه مکالمه انجام دادند که امکان برقراری مکالمات از مرزهای کشور تا عراق، با مشکلات بسیاری همراه بود. چرا که میزان ترافیک ارتباطی بین دو کشور در شرایط عادی به طور میانگین روزانه ۱۵۰ هزار دقیقه است اما در ایام اربعین سال گذشته به ۲.۵ میلیون دقیقه در روز افزایش پیدا کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.