رگولاتوری

December 1, 2015
7:48 سه شنبه، 10ام آذرماه 1394
کد خبر: 74761

نقشه راه دولت الکترونیک در استان گلستان پیشنهاد شد

در دومین جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان گلستان با ریاست استاندار و حضور اعضای کارگروه استانی توسعه دولت الکترونیک، نقشه راه دولت الکترونیک در استان پیشنهاد شد.
 
مومنی مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان گلستان، افزود: نقشه راه پیشنهادی توسعه دولت الکترونیک استان گلستان شامل 6 بخش راهبری دولت الکترونیک، الکترونیکی کردن خدمات، باز مهندسی فرآیندها و برونسپاری، تعاملات بین دستگاهی، آموزش و توانمند سازی و پایش، سنجش و ارزیابی خدمات است.
 
وی با اشاره  به اهمیت اطلاعات پایه برای توسعه دولت الکترونیکی، اظهار داشت: کمیته تخصصی  نظام ملی آدرس گذاری مکان محور کشور(GNAF)  در استان تشکیل تشکیل خواهد شد که در این راستا تا کنون اطلاعات و نقشه های جغرافیایی 121 هزار ساختمان در استان در سامانه تحت وب کشوری سینا وارد شده است و شهرداری های استان نیز نقشه های پارسل بندی را در اختیار اداره کل پست استان قرار داده اند.
 
استاندار گلستان نیز با اشاره به نقشه توسعه دولت الکترونیک در استان، یادآور شد: نقشه راه توسعه دولت الکترونیک در استان باید با انتخاب راه های صحیح نرم افزاری و بر اساس اسناد بالادستی صورت گیرد.
دکتر صادقلو یادآور شد: باید توسعه اقدامات الکترونیکی در تمام حوزه ها صورت گیرد و استان مجازی به معنای تمام کلمه ایجاد شود.
 
وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در استان و جذب سرمایه گذار و تاکید بر راه اندازی سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری (Single Window) در استان اظهار داشت: سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری سامانه ای جامع برای ارائه خدمات مربوط به اخذ مجوزهای سرمایه گذاری و همچنین اطلاع رسانی در خصوص قوانین، فرصت ها و سایر اطلاعات مرتبط با سرمایه گذاری است که نیاز به مراجعه سرمایه گذار به دستگاه های اجرایی مختلف برای کسب مجوز سرمایه گذاری را به حداقل رسانده و کلیه فرآیندهای مورد نیاز را به صورت الکترونیکی قابل رصد می­کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.