سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 1, 2015
8:53 سه شنبه، 10ام آذرماه 1394
کد خبر: 74763

جدیدترین مدل سری N ایسوس معرفی شد

مدل جدید مجهز به پلتفرم جدید اینتل با نام Sky lake می باشند.
 
ایسوس در راستای معرفی مدل های جدید خود که آنها را مجهز به پلتفرم جدید Sky lake نموده است، یک مدل جدید از خانواده معروف سری N با نام N552 معرفی نمود.
 
سری N ایسوس جزو یکی از محبوب ترین و با کیفیت ترین نوت بوک های ایسوس به شمار می رود و کاربران مدل های این سری را با ویژگی های همچین کیفیت بالای ساخت، صدایی بسیار رسا و کارایی بالا می شناسند. اما ایسوس به تازگی و در راستای معرفی مدل های جدید خود که به پلتفرم Sky lake مجهز می باشند  N552 را معرفی نموده است. از ویژگی های این مدل می توان به صفحه نمایش 4k،تکنولوژی های نسل جدید ایسوس و فناوری بهبود یافته SonicMaster اشاره نمود.
 
ASUS-N552_6th-gen-Intel-Core-i7-CPU-and-NVIDIA-GTX960M-graphic.jpg
 
کارایی بدون مرز
نوت بوک N552 کارایی بالایی را به نمایش می گذارد. این نوت بوک به پردازنده نسل 6 اینتل که دارای 4 هسته پردازش مستقل  می باشد، مجهز است. از ویژگی های پردازنده های نسل 6 اینتل می تواند به 15 درصد عملکرد بیشتر و در عین حال 30% مصرف انرژی کمتر، اشاره نمود. این مدل به جدیدترین نسل از پردازنده های گرافیکی NVidia  مدل GTX960M مجهز می باشد. وجود این پردازنده گرافیکی خیال کاربر را از بابت پردازش های گرافیکی سنگین راحت می نماید. همانطور که پیشتر بدان اشاره شده این مدل به پلتفرم جدید اینتل مجهز می باشد. یکی از نکات بسیار مهم و جذاب در مورد این پلتفرم پشتیبانی 3 صفحه نمایش با وضوح تصویر 4k به صورت همزمان می باشد.
 
N552 مجهز  به حداقل 128 گیگابایت حافظه پر سرعت SSD PCIe® x4 1500MB/s می باشد. این موضوع باعث افزایش چند برابری سرعت این دستگاه خواهد شد. البته این میزان قابلیت ارتقا تا 512 گیگابایت را دارد. همچنین این مدل حداقل به 8 گیگابایت حافظه پر سرعت DDR 4 مجهز می باشد که تا میزان 16 گیگابایت قابل ارتقا می باشد. وجود پورت USB Type-c از نوع SuperSpeed   از نوع USB 3.1 سرعت انتقال فایل را تا 10Gbit/s افزایش می دهد. یعنی 20 برابر بیشتر از سرعت USB 2.0 و دو برابر سریعتر از USB 3.0.
 
جزئیات خارق العاده 4K/UHD
N552 به صفحه نمایش 4K/UHD مجهز می باشد. صفحه نمایش این دستگاه از نوع IPS می باشد و 4 برابر با کیفیت از صفحه نمایش های Full HD می باشد. صفحه نمایش با کیفیت این مدل از میزان تراکم پیکسلی 282 ppi بهره می برد که این موضوع تضمینی برای نمایش هر چه بیشتر جزئیات تصویر می باشد. صفحه نمایش 4K این دستگاه تصاویر را بسیار واضح و شفاف تر نسبت به صفحه نمایش های دیگر نشان می هد، به طوریکه حتی متن های بسیار ریز بسیار راحت دیده و خوانده می شوند. پنل IPS این دستگاه از محدوده دید 178 درجه برخوردار می باشد و از محدوده وسیعی از رنگ ها پشتیبانی می نماید. به طوریکه توانایی نمایش 72% رنگ ها در حالت NTSC و 100%  sRGBو 74% Adobe RGB   دارد. همچنین ایسوس از تکنولوژی انحصاری خود با نام ASUS Eye Care در صفحه نمایشN552    استفاده نموده است. فناوری که به ادعای ایسوس 33% بیشتر از چشم کاربر محافظت می نماید.
 
عمق صدا
همانطور که پیشتر بدان اشاره شده سری N  ایسوس به سری چند رسانه ای معروف می باشد و به همین منظور ایسوس این سری را به تجهیزات خاصی در این زمینه مجهز نموده است.ASUS SonicMaster که با همکاری ICEpower® technology  به وجود آمده است ،فناوری اختصاصی ایسوس در زمینه صدا می باشد که در نوت بوک های سری N به کار رفته است. به واسطه این فناوری صدایی شفاف، رسا و فراگیر به گوش کاربر خواهد رسید. یکی دیگر از اجزای این فناوری اسپیکر های پرقدرت می باشد که نسبت به اسپیکر های معمولی از سایز بزرگتری برخوردار می باشد. این فناوری ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار قدرتمند می باشد. یکی دیگر از فناوری های اختصاصی ایسوس در زمینه صدا AudioWizard می باشد. به واسطه این فناوری کاربر می تواند 6 تنظیم پیش فرض صوتی را بر اساس خواسته های خود انتخاب نماید.
 
بدنه تماما فلزی
تمامی نوت بوک های سری N از طراحی زیبا و خاصی بهره می برند که از مشخصات بارز آنها بدنه تماما فلزی می باشد.N552 نیز از این موضوع مستثنی نمی باشد و بدنه آن تماما از جنس آلومینیوم می باشد. ایسوس در طراحی این محصول سنگ تمام گذاشته و در  طراحی بدنه آن از دوایر منظم و ظریفی استفاده نموده است که دور برند ایسوس شکل یافته است و این موضوع جلوه ای خاص به این نوت بوک زیبا بخشیده است. همچنین لوگو ایسوس که در پشت دستگاه قرار دارد مجهز lid می باشد که در هنگام کار با دستگاه لوگو روشن می شود. به گفته ایسوس این نوع طراحی از روح ZEN نشات می گیرد. صفحه کلید این مدل مجهز به نور پس زمینه می باشد که در محیط های تاریک بیش از پیش به کار کاربران خواهد آمد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.