اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 4, 2015
10:41 جمعه، 13ام آذرماه 1394
کد خبر: 74807

پایان همکاری موزیلا با گوگل

پس از اتمام قرارداد همکاری بزرگ با گوگل در سال گذشته، بنیاد موزیلا هم‏ اکنون بیشترین درآمد خود را به کمک شرکت‌های یاهو، Yandex و Baidu به دست می‏ آورد.به گزارش وب‌سایت pcworld، این مرکز غیرانتفاعی که مرورگر اینترنتی فایرفاکس و دیگر نرم‏افزارها را تولید می‏کند، گزارش مالی مربوط به سال ۲۰۱۴ میلادی که همچنان با گوگل فعالیت می‏کرد را منتشر کرد.
 
این بنیاد در سال ۲۰۱۴ میلادی در مجموع ۳۲۹.۵ میلیون دلار درآمد کسب کرد که رقم مذکور حدود ۱۵ میلیون دلار از سال قبل از آن بیشتر بود.قرارداد با گوگل در سال ۲۰۱۳ میلادی باعث شد بیش از۸۸ درصد درآمدها معادل ۲۷۵ میلیون دلار در این بخش تامین شود. همچنین گفته می‏شود در سال ۲۰۱۴ نیز بخش اعظم درآمدهای موزیلا را شرکت گوگل تامین کرد.ولی از زمانی که این همکاری‏ ها به پایان رسید، موزیلا با دیگر مراکز ارائه‏ دهنده خدمات جست‏ وجوگر اینترنتی قرارداد منعقد کرد تا آنها به سایت اصلی پیش‏ فرض در مرورگر فایرفاکس تبدیل شوند.
 
بزرگ‌ترین قرارداد در این زمینه با یاهو، Yandex روسیه و Baidu چین بسته شده است و از دیگر شرکت‌هایی که در این زمینه وارد همکاری شدند می‏ توان به آمازون، eBay و Bing اشاره کرد. این مرورگر اینترنتی همچنین کمک‏های مالی و مردمی را هم جمع ‏آوری می‏کند.موزیلا در بخش پرسش و پاسخ سایت خود نوشت: «ما به سرمایه‏ گذاری در این بخش و همکاری‏ های جدید ادامه می‏ دهیم. این اقدام به ما کمک می‏کند تا بتوانیم تاثیرگذاری خود را بر بازار جهانی افزایش دهیم.»تاثیرات این قراردادهای جدید تا نوامبر ۲۰۱۶ که گزارش مالی بعدی موزیلا منتشر شود مشاهده نخواهد شد. این بنیاد اعلام کرد برای سال جاری میلادی هیچ برنامه مشخصی برای توسعه محصولات خود در دست ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.