اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 4, 2015
16:54 جمعه، 13ام آذرماه 1394
کد خبر: 74836

پاسخ وزیر ارتباطات به یک دل پُر درد

وزیر ارتباطات در پاسخ به یک انتقاد مبنی بر کم گذاشتن از مردم گفت: این نوع قضاوت کمی غیرمنصفانه است.
نخست وزیر مجارستان دوشنبه گذشته به همراه نیمی از اعضای کابینه و نمایندگان 60 شرکت از بخش خصوصی این کشور وارد تهران شد.
 
محمود واعظی هم در این راستا با میکلوش شستاک -وزیر توسعه ملی مجارستان- دیدار داشت و از این رو شرح دیدار دو جانبه را به صورت عمومی در اختیار همراهان اجتماعی خود در شبکه‌های مجازی گذاشت.
 
وزیر ارتباطات گفت: به دلیل حضور نمایندگان و فعالان بخش خصوصی و دولتی حوزه ICT دو کشور، عمده تاکیدات دو طرف بر معرفی توانمندی‌ها، زمینه‌های مختلف همکاری و اعلام آمادگی برای انجام فعالیت‌ها و توسعه همکاری‌های فیمابین با استفاده از ظرفیت‌های دو طرف بود.
 
در جریان این سفر، هشت سند همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله سند ICT بین دو کشور به امضا رسید.
 
در حالیکه پیش‌بینی می‌شد و قطعا نظر وزیر ارتباطات نیز این بود که کاربران فضای مجازی از این دیدار در راستای همکاری‌های مشترک، استقبال کنند اما مورد آماج انتقادات از وضعیت بد و قیمت بالای اینترنت قرار گرفت.
 
اعتراضات به کیفیت پایین و قیمت بالای اینترنت به اندازه‌ای بود که محمود واعظی لب به پاسخ یکی از کاربران که گفته بود "برای کشورهای دیگر خوب سر و دست می‌شکنید اما به مردم خودتان که می‌رسد همه چیز تمام می‌شود"، گشود.
 
وزیر ارتباطات در پاسخ به این انتقاد که ظاهرا از دلی پر گلایه بیرون آمده بود، گفت: "دوست عزیز این نوع قضاوت از طرف شما کمی غیرمنصفانه است.
 
زمانی می‌توانیم اینگونه قضاوت کنیم که خدمات یا امتیازی را به گروهی از شرکت‌ها یا موسسات کشورهای خارجی بدهیم در حالیکه در جریان این تفاهم‌نامه‌ها بخش‌های خصوصی و دولتی دو طرف متعهد به انجام برخی پروژه‌ها در کشور یکدیگر شده و در نهایت بهره‌برداری از آنها به نفع هر دو طرف است.
 
این جریان یا فرآیند در دیپلماسی خارجی دنیا وجود داشته و نمی‌توانیم صرفاٌ به دلیل تفاهم با کشورهای دیگر مسئولان را به کم کاری برای مردم خود محکوم کنیم."
 
برخی دیگر از کاربران نیز اینگونه نوشتند:
 
• هزینه اینترنت را نمی‌خواهید پایین بیاورید؟ (قیمت ADSL خیلی بالاتر از حد معمول هست)
 
• دکتر جان وضع اینترنت ایران را درست کنید.
 
• درست است که دولت جدید قصد دارد وضعیت اینترنت را بهتر کند اما مشکلات این حوزه خیلی زیاد هست؛ از کیفیت پایین تا هزینه بالا و … که نیازمند فکری اساسی است.
 
• آقای واعظی دوستان درست می‌گویند واقعا هزینه‌های اینترنت ADSL در کشور ما کمرشکن هست. الان اینترنت 224 مگابیت مالزی در ماه 1500 تومان هست ولی اینترنت 128 کیلوبیت ما 15 الی 20 هزار تومان است. شما چندی قبل فرمودید که استعلام کردید و به این نتیجه رسیدید که ما جزو ارزانترین‌ها هستیم اما یک بار خودتان قیمت اینترنت در همه کشورها را تحقیق کنید. (این را هم مدنظر قرار دهید که ما برعکس تمام دنیا، اینترنت را به صورت حجمی به کاربرها می‌فروشیم)
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.