رگولاتوری

December 11, 2015
9:49 جمعه، 20ام آذرماه 1394
کد خبر: 74931

تلاش برای کاهش تعرفه مکالمات ایران – افغانستان

مذاکرات کمیته های ارتباطی و همکاری های دوجانبه ایران و افغانستان با امضای سند همکاری به پایان رسید.
سند همکاری جمهوری اسلامی ایران با کشور افغانستان در پنج کمیته در حوزه ارتباطات با حضور وزیر ارتباطات و فناوری ایران و وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان به امضا رسید.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در مراسم امضا سند همکاری با کشور افغانستان در ارتباط با این همکاری توضیح داد: جلسات متعدد با هیات افغان مفید و سازنده بود و در این دیدار نهایی در مورد موضوعات متعدد و مهمی بحث و تبادل نظر شد که سرانجام به امضا سه سند همکاری در حوزه ارتباطات بین دو کشور منجر شد.
 
محمود واعظی در ادامه با اشاره به همکاری‌های خوب بین دو کشور و حضور زیاد مهمانان افغان در ایران اظهار کرد: با توجه به حجم قابل توجه ترافیک خارجی ما با کشور افغانستان، مذاکراتی به منظور تسهیل این ارتباط جهت برقراری ارتباط مستقیم و با کیفیت و البته کاهش تعرفه اقدام خواهد شد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری سفر وزیر افغانستان به شهر یزد بیان کرد: در این سفر هیات افغان حضور موفقی داشت و توانست با شرکت های متعدد و دانشگاه های فعال در حوزه IT و ICT به بحث و تبادل نظر بپردازد.
 
واعظی همچنین خاطرنشان کرد: در این چند روز مذاکره سعی شد تا برنامه ریزی های مناسبی را برای همکاری‌های متعدد در زمینه‌های پست، پست بانک، زیرساخت و رگولاتوری با کشور و هیات افغان داشته باشیم.
 
وی همچنین افزود: در زمینه های تداخل فرکانسی که در مرز دو کشور وجود دارد بحث و تبادل نظر شد تا هر چه سریع تر تمام مشکلات موجود در مرزهای دو کشور از نظر ارتباطی رفع شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار امیدواری کرد روابط در حوزه ارتباطات با کشور افغانستان همانند روابط سیاسی با این کشور با رونق زیاد نسبت به گذشته همراه شود.
 
در پایان این مراسم عبدالرزاق وحیدی – وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان – نیز خاطرنشان کرد: سرعت و شتاب ارتباطات در توسعه کشورها نقش زیادی دارد و کشورها باید منافع خود را به شکل مشترک با کشورهای همسایه تعریف کنند تا جایگاه مناسب خود را بتوانند بدست آورند.
 
وی همچنین افزود: این سند همکاری نقطه شروعی برای روابط ایران و افغانستان است و نسل های آینده بعد ها از این سفر به خوبی یاد خواهند کرد.
 
وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان در پایان تأکید کرد: این سند دورنمایی از برنامه پنج ساله همکاری بین دوکشور است که در آن از برنامه های زیادی در حوزه ارتباطات یاد شده است. این سند نشان دهنده پتانسیل های دو کشور در زمینه ارتباطات است که سبب تقویت منطقه نیز خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.