اپراتورها

December 11, 2015
19:53 جمعه، 20ام آذرماه 1394
کد خبر: 74952

وزیر ارتباطات: ممکن است نوکیا به ایران برگردد

دکتر واعظی در دیدار با وزیر توسعه و تجارت خارجى فنلاند با مهم خواندن همکاری های حوزه ارتباطات در روابط اقتصادی دو کشور گفت: کشور ایران خواهان گسترش روابط دو جانبه با کشور فنلاند است.
 
محمود واعظى در دیدار با وزیر توسعه و تجارت خارجى فنلاند با اشاره به سابقه همکاری هاى شرکت هاى خصوصى ایران و فنلاند گفت روابط ایران و فنلاند از گذشته دارای سابقه فراوانی بوده است و در ماه های اخیر این روابط گسترش پیدا کرده است که این سفر در مقطع کنونی از نظر اقتصادی رویکرد تازه ای در روابط دو کشور خواهد داشت.
 
 واعظی با اشاره به مذاکرات هسته ای و نتایج آن توضیح داد: آخرین مرحله این مذاکرات تا هفته آینده به تصمیم گیری نهایی خواهد رسید و تا سه هفته بعد از آن تمام تحریم های اقتصادی برداشته می شود؛ با این حال مذاکرات امروز ایران و فنلاند باید به گونه ای باشد که بعد از تحریم ها دو کشور بتوانند حرف های زیادی در زمینه های مختلف به ویژه حوزه ICT داشته باشند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعت خاطرنشان کرد: پتانسیل دو کشور در زمینه تعاملات در حوزه ارتباطات بسیار بالا است و دارای ریشه قدیمی است، اما با این حال تحریم ها باعث شد تا شرکت های فنلاندی دست از همکاری های گسترده خود بردارند و بازار ایران را به رقبای خود واگذار کنند؛ اما امروز فرصتی پیش آمده تا فصل جدیدی از روابط را بین دو کشور آغاز کنیم.
 
واعظی با اشاره به شرکت های معتبر فنلاندی که سابقه همکاری با  ایران را دارند عنوان کرد: نوکیا شرکت شناخته شده ای است که سابقه همکاری با ایران را در سال های دور دارد و امروز با همکاری های مشترک نوکیا با شرکت آلکاتل فرانسه مانیز  می‌توانیم فعالیت های حوزه ارتباطی را با ورود این شرکت‌های معتبر به ایران ارتقا دهیم.
 
وی با بیان این که حوزه ارتباطات ایران پیشرفت قابل توجهی داشته است گفت: برنامه های زیادی را برای حوزه ICT ایران داریم که از شرکت های معتبر فنلاندی می توانیم دعوت کنیم تا در پروژه های مختلف این حوزه در کشور شرکت کنند.
 
دکتر واعظی افزود: لازم به ذکر است به غیر از نوکیا شرکت های دیگری نیز وجود دارند که می توانند در ایران حضور فعال داشته باشند؛ روش همکاری ایران با فنلاند باید از نوع مشارکت باشد به گونه ای که بتوانیم به مدت طولانی همکاری با یکدیگر را ادامه دهیم.
 
وی خاطرنشان کرد: باید در کنار جلب سرمایه از ورود انواع تکنولوژی ها به کشور استقبال کرد و همچنین در زمینه تحقیق و توسعه نیز باید به فعالیت های دو جانبه با کشور فنلاند ادامه دهیم.
 
وزیر توسعه و تجارت خارجى فنلاند نیز در این دیدار با اشاره به حجم محدود روابط دو کشور گفت : امیدواریم پس از این سفر همکاریهاى ایران و فنلاند جان تازه اى بگیرد.
 
لنیتا تویواکا همچنین افزود : امیدواریم با اجراى قرارداد هسته اى ایران زمینه هاى مناسبى براى توسعه مناسبات فراهم شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.