تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

December 13, 2015
8:58 یکشنبه، 22ام آذرماه 1394
کد خبر: 74976

ابتکار تسلا در ساختن قاب‌های چرمی برای آیفون

شرکت تسلا تصمیم گرفته تا به جای دورریختن زائده‌های چرم، از آن‌ها برای ساختن قاب آیفون استفاده کند.
 
معمولا شرکت تسلا را به ماشین‌هایی که تولید می‌کند، می‌شناسند. ولی این کمپانی اخیرا تجهیزات جانبی موبایل و به‌خصوص آیفون هم تولید می‌کند.
 
 
تسلا قاب‌های جدیدی از جنس چرم طراحی کرده است اما نکته‌اش در این‌جاست که این چرم، همان دورریزهایی است که از ساخت صندلی و وسایل داخل ماشین، اضافه می‌ماند. این یک کار جالب و هوشمندانه است، چون در این صورت مقدار زباله‌های تولیدی کاهش پیدا می‌کند، ضمن این‌که یک وسیله‌ی کاربردی هم تولید می‌شود.
 
تسلا قاب‌های جدیدی از جنس چرم طراحی کرده است اما نکته‌اش در این‌جاست که این چرم، همان دورریزهایی است که از ساخت صندلی و وسایل داخل ماشین، اضافه می‌ماند.
رویه‌ی این قاب شبیه به قاب چرمی رسمی خود شرکت اپل برای آیفون هست، به علاوه‌ی این‌که پشت‌اش یک آرم درشت T به نشانه‌ی تسلا دارد، چند جیب برای قرار دادن کارت‌های اعتباری و همچنین به سامانه‌ی بازشناسی امواج رادیویی مجهز (RFID) است.
 
سامانه‌ی بازشناسی امواج رادیویی یک سامانه‌ی شناسایی بی‌سیم است که اطلاعات را بین یک تگ (tag) متصل به یک شرکت، کالا یا شیء و یک بازخوان، رد و بدل می‌کند. از این وسیله معمولا در قاب گوشی برای اعلام اطلاعات کاربر به یک سامانه‌ی دیگر استفاده می‌شود و به‌ویژه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ (مال‌مارت یا مک‌دونالد) کاربرد دارد.
 
این یکی از اولین قاب‌های تولیدشده توسط نسلا برای گوشی‌های آیفون است.
جالب است که تسلا هم در حوزه‌ی اتومبیل، رویکرد استفاده از منابع انرژی قابل بازیافت را پیش گرفته و هم در حوزه‌های جانبی‌اش قصد دارد که مقدار دورریزها را کم کند. سایر شرکت‌های خودروسازی هم پیش‌تر بهره‌برداری از انرژی سبز و امکان بازیافت را در نظر گرفته بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.