اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 15, 2015
17:58 سه شنبه، 24ام آذرماه 1394
کد خبر: 75019

محدودیت استفاده ازخدمات وای‌فای عمومی در فرانسه

دولت فرانسه قصد دارد برای  مقابله با سوءاستفاده تروریست‌ها، بهره‌گیری از خدمات عمومی وای‌فای را در این کشور محدود کند. علاوه بر این در صورت تصویب نهایی، استفاده از نرم افزار Tor برای گشت و گذار ناشناس در اینترنت هم ناممکن خواهد شد. وزارت کشور فرانسه در حال تهیه پیش‌‌نویس دو قانون جدید است که اختیارات نیروهای امنیتی محلی در این کشور را افزایش می‌دهد.
 
بر مبنای قانون اول پلیس و نیروهای انتظامی می‌توانند دسترسی به خدمات وای‌فای رایگان محلی را در شرایط اضطراری مسدود کنند؛ زیرا ردگیری کاربران تروریست این شبکه‌ها دشوار است. قانون دوم نیز استفاده از شبکه Tor در کشور فرانسه را ناممکن کرده و برای قطع دسترسی به آن اقدام خواهد شد. مدیران پروژه Tor در واکنش به این طرح آن را با پیشبرد حقوق بشر و آزادی در تناقض دانسته‌اند و بر ضرورت ناشناس ماندن کاربران اینترنت در صورت تمایل شخصی تاکید کرده‌اند. انتظار می‌رود این پیشنهادها ماه آینده در مجلس فرانسه برای تبدیل به قانون به رای گذاشته شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.