باندپهن

باندپهن ثابت

December 18, 2015
17:46 جمعه، 27ام آذرماه 1394
کد خبر: 75094

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران: توسعه کشور وابسته به صنعت مخابرات است

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران،با اشاره به بحث زیان ده بودن تلفن ثابت، در خصوص آینده این صنعت در بازار گفت: تمامی توسعه کشور وابسته به صنعت مخابرات است و اگر زیرساخت های ارتباط مخابراتی ضعیف شود تمامی بخش های کشور متضرر خواهند شد.
 
مهندس علیرضا صیدی در نشست مطبوعاتی که ظهر سه شنبه 24آذرماه، با حضور اصحاب رسانه در غرفه این شرکت در بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ برگزار شد، با اشاره به زیان ده بودن سرویس تلفن ثابت گفت: یقیناً شرکت های FCP نیز به دنبال باندل کردن سرویس ها هستند؛ چون قطعاً سرویس تلفن ثابت به تنهایی زیان ده است و این همان موضوعی است که مخابرات تهران نیز سالهاست به دنبال آن است اما تا کنون به دلیل انحصاری بودن سرویس های مخابرات، رگولاتوری مجوز باندلینگ را به شرکت نمی داد لکن با توجه به ورود شرکت های جدید این امکان برای شرکت مخابرات استان تهران نیز فراهم است.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: تمامی بخش های کشور از جمله محیط زیست، خودروسازی، بانکداری، صنایع تجاری و …. نیازمند بسترهای مخابراتی هستند و بی‌شک در صورتی که زیرساخت های ارتباط مخابراتی اگر ضعیف شود تمامی بخش های کشور ضرر خواهند کرد و لذا ما اطمینان داریم که مشکلات موجود به زودی برطرف و اختلافات موجود با وزارت ارتباطات رفع خواهد شد.
 
صیدی در خصوص ارائه سرویس تلفن ثابت توسط شرکت های FCP گفت: مذاکراتی در این خصوص انجام شده و امیدواریم شاهد سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه باشیم.
 
وی افزود: در گذشته 5 شرکت مجوز ارائه خدمات تلفن ثابت داشتند و فعالیت هم کردند و از طرف مخابرات هم حمایت شدند اما در عمل کار به جایی رسید که تمامی مشترکان خود را به مخابرات منتقل کردند و پیش بینی می شود که در این حوزه شاهد سرمایه گذاری بیشتری باشیم.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران از تشکیل کنسرسیوم FCP خبر داد و افزود: ما از توان و پتانسیل مالی این شرکت ها حمایت می کنیم و حوزه تلفن ثابت جا برای کار زیاد دارد.
 
وی در خصوص افزایش تعداد FCP گفت: در حال حاضر به 8 اپراتور تلفن ثابت مجوز داده اند و ظاهراً قرار است این تعداد به 18 اپراتور برسد، به نظر این غیر منطقی است و بازار کشش این تعداد را ندارد اما به هر حال این تشخیص رگولاتوری است.
 
صیدی با بیان این که شرکت های PAP پیش از این خدمات اینترنتی ارائه می کردند، گفت: در حال حاضر قرار است سرویس های جدیدی مثل تلفن ثابت و WIFI به آن اضافه شود و این موضوع جدیدی نیست و بستگی به عملکرد این شرکت ها در طول زمان دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.