سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 24, 2015
18:06 پنجشنبه، 3ام دیماه 1394
کد خبر: 75176

المپیاد تکنسین‌های ایران به مرحله پایانی رسید

با اتمام مرحله نیمه‌نهایی المپیاد تکنسین‌های ایران و معرفی 10 نفر برتر هر گرایش، این مسابقات به مرحله پایانی خود نزدیک می‌شود. پس از رقابت‌های حدود 2000 نفر در مرحله مقدماتی و 400 نفر در مرحله نیمه‌نهایی، 10 نفر برتر تمامی گرایش‌ها به مرحله پایانی راه یافتند.
 
المپیاد تکنسین‌های ایران با حمایت شرکت سامسونگ، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای و آکادمی مهندسی سامسونگ و به منظور شناخته شدن و قدردانی از برترین تکنسین‌های ایران و معرفی آن‌ها به جامعه و صنعت از تاریخ 19 آبان ماه سال جاری، آغاز به کار کرده بود. درنهایت، پس از راه‌یابی 100 نفر از هر گرایش موبایل و تبلت، صوتی و تصویری، کولرگازی و لوازم‌خانگی به مرحله نیمه‌نهایی، 10 نفر برتر گرایش‌ها مشخص شدند که از طریق وب‌سایت رسمی المپیاد (www.techolympiad.ir) به اطلاع عموم مردم رسید. همچنین به‌طور مستقیم نیز به نفرات برتر، اطلاع‌رسانی شد و هماهنگی‌های لازم برای جابه‌جایی این افراد به مرکز تربیت مربی فنی و حرفه‌ای کرج و اجرای آزمون نهایی، انجام گرفت.
 
آقای علیرضا امیدوار، نماینده شرکت سامسونگ در مورد برگزاری این المپیاد، گفت: «شرکت سامسونگ با برپایی کمپین‌های مختلفی ازجمله کودکان امید و امید برای جوانان، به دنبال ایفای نقشی مؤثر در مسئولیت‌های اجتماعی بوده و المپیاد تکنسین‌های ایران نیز به‌عنوان جزئی از کمپین امید برای جوانان برگزار شد. هدف اصلی این المپیاد، شناخته شدن و معرفی تکنسین‌هایی است که در دوران فعالیت‌هایشان همواره به دنبال رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم بوده‌اند. به‌نوعی، این مسابقات نیز روحیه آن‌ها را در خدمت‌رسانی به مردم افزایش ‌می‌دهد.»
 
امیدوار با اشاره به عادلانه بودن مراحل افزود: «آزمون آنلاین مشکلات خاص خودش را داشت. اما تیم اجرایی با دریافت رزومه و مصاحبه با افراد، از شایستگی راه‌یافتگان به مرحله نهایی اطمینان کامل حاصل کردند.» وی همچنین در مورد برگزاری این المپیاد در سال آینده نیز گفت: «ما در تلاش هستیم بتوانیم این موقعیت را سال آینده نیز برای تکنسین‌ها فراهم کنیم و امیدواریم هرساله شاهد برگزاری این المپیاد باشیم.»
 
لازم به ذکر است آزمون عملی المپیاد از صبح روز پنج‌شنبه 3 دی آغاز می‌شود. پس از آزمون نهایی و مشخص شدن مقام‌های اول، دوم و سوم هر گرایش، در مراسم اختتامیه‌ای که پنج‌شنبه شب با حضور مقامات شرکت سامسونگ، سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، استان تهران، استان البرز، شرکت سام‌سرویس و آکادمی مهندسی سامسونگ برگزار خواهد شد، از کارشناسان و همراهان این المپیاد قدردانی می‌شود و جوایز نفرات اول، دوم و سوم اهدا خواهد شد. به نفرات اول گرایش‌ها، 30 سکه تمام بهار آزادی، نفرات دوم 20 سکه تمام بهار آزادی و نفرات سوم 10 سکه تمام بهار آزادی تعلق خواهد گرفت.
 
همچنین در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات، از فارغ‌التحصیلان آکادمی سامسونگ قدردانی و مدارک فارغ‌التحصیلی به ایشان تقدیم خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.