اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 27, 2015
18:24 یکشنبه، 6ام دیماه 1394
کد خبر: 75212

پاسخ وزیر ارتباطات به جمعی از نمایندگان بخشی خصوصی: طلبکار دولت نباشید

vaezi6.jpg

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخی صریح به فعالان این حوزه تاکید کرد: طلبکار بودن برای دولت، مشکلی را حل نمی کند.
 
سومین نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان وی با فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
 
در این نشست بخش خصوصی و فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، چالش ها و مشکلات خود را با وزیر ارتباطات و تمامی معاونان این وزارتخانه در میان گذاشتند.
 
فعالان بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به اینکه بسیاری از مطالبات و نامه های آنها از سوی وزارت ارتباطات پاسخ داده نمی شود خواستار تعیین راهکار برای اجرایی شده پروژه های این بخش شده است.
 
هچنین فعالان فناوری اطلاعات از وزارت ارتباطات خواستند بروکراسی های موجود در این وزارتخانه را از میان برداشته تا بخش خصوصی بتواند در این حوزه و در بخش دولت الکترونیک سرمایه گذاری کند.
 
در انتهای نشست، وزیر ارتباطات که گلایه بخش خصوصی و فعالان این حوزه به مذاق وی خوش نیامد در پاسخی صریح به منتقدان اعلام کرد: در صورتی که این نشست های تعاملی تنها به ارائه طلبکاری های فعالان این حوزه بیانجامد ترجیح می دهیم این جلسات را برگزار نکنیم.
 
محمود واعظی با تاکید بر اینکه اراده دولت بر فعال شدن بخش خصوصی است، گفت: در همه جای دنیا، شرکت های خصوصی یکدیگر را تقویت می کنند و آنطور نیست که هر شرکتی که تشکیل می شود مادام العمر بتواند از حمایت دولت بهره ببرد.
 
وی با بیان اینکه تمامی دسترسی ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را به بخش خصوصی واگذار کرده ایم، گفت: اما مشاهده می شود آنجایی که باید سرمایه گذاری خوبی از سوی بخش خصوصی صورت بگیرد اما برگشت سرمایه آن چندین سال به طول می انجام بخش خصوصی پا را کنار می کشد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به افرادی که در این نشست از عملکرد وزارت ارتباطات انتقاد کرده بودند، تاکید کرد: با طلبکاری از دولت نمی توان مشکلات را حل کرد کما اینکه هم اکنون شرکت هایی شبیه شما در بسیاری از استانها در حال فعالیت هستند و هیچ مشکلی نیز ندارد.
 
وی گفت: نباید به گونه ای صحبت شود که انگار در این دو سال و نیم گذشته، همکاران ما در وزارت ارتباطات هیچ اقدامی را انجام نداده اند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ۱.۵ سال باقی مانده از عمر دولت که زمان کمی برای خدمت به مردم است، تصریح کرد: این وزارتخانه اقدامات بسیاری را برای خدمت به مردم انجام داده است و حتی خارج از نوبت مصوباتی را به دولت برده است.
 
واعظی گفت: با وجود همه فشارها بر روی وزارت ارتباطات، پهنای باند را افزایش دادیم و اعتقاد داریم که باید بستری را فراهم کنیم تا فعالان این حوزه بتوانند کار کنند. در همین راستا نیز سومین جلسه تعامل با فعالان این بخش را برگزار کردیم تا بتوانیم با همفکری به نتایج مثبتی برسیم اما در صورتی که این جلسات فایده ای نداشته باشد استمرار آن به صلاح نیست.
 
وزیر ارتباطات گفت: نیتمان این نبود که جلسه ای بگذاریم که عده ای مطالبه گر شوند بلکه قصد داشتیم جلسات را با هدف همفکری پیش ببریم. بر این اساس پیشنهاد می دهم که در صورتی این جلسات ادامه پیدا کند که به یک چارچوب فکری مناسب رسیده و بتوانیم در این زمینه جمع بندی داشته باشیم در غیر این صورت استمرار این جلسات فایده ای ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.