اپراتورها

تحلیل بازار

تلفن همراه

December 30, 2015
12:50 چهارشنبه، 9ام دیماه 1394
کد خبر: 75264

یک میلیارد کاربر جهانی تا سال 2022 عضو شبکه M2M

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی Berg Insight، طی سال 2015 میلادی تعداد مشترکان خدمات ماشین به ماشین (M2M) با رشد 23 درصدی نسبت به سال قبل به 256.2 میلیون نفر رسیده است.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، آسیای شرقی بزرگترین بازار برای خدمات M2M محسوب می‌شود و بیش از 90.4 میلیون مشترک را در خود جا داده است که پس از آن اروپای غربی و آمریکای شمالی به ترتیب با 59.00 و 52.5 میلیون مشترک قرار دارند.

پیش‌بینی شده است بین سال‌های 2015 تا 2020 میلادی تعداد مشترکان شبکه M2M به طور میانگین در ه سال 22.9 درصد افزایش پیدا کند.

«توبیاس رایبِرگ» مدیر تحقیقات مرکز Berg Insight و ناشر این گزارش توضیح داد: «چشم‌انداز کنونی ما این است که تا سال 2022 میلادی بیش از یک میلیارد مشترک در شبکه جهانی M2M عضو باشند که این یک رکورد قابل ملاحظه محسوب می‌شود».

به دنبال گسترش شبکه مخابراتی M2M، میانگین درآمد شرکت‌های مخابراتی ارایه‌دهنده این خدمات هم افزایش یافته است. هر یک از دو اپراتور موبایلی Verizon و Vodafon اعلام کردند در نیمه نخست سال 2015 میلادی از خدمات M2M و اینترنت اشیا (IoT) بین 150 تا 200 میلیون یورو درآمد کسب کرده‌اند.

این دو شرکت مخابراتی اعلام کردند ظرف پنج سال آینده میانگین درآمد آنها از خدمات M2M و IoT را به بیش از یک میلیارد یورو خواهد رساند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.