اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 31, 2015
17:28 پنجشنبه، 10ام دیماه 1394
کد خبر: 75298

هزینه 600 میلیون دلاری گوگل برای دیتاسنتر جدید

شرکت گوگل از برنامه‌ جدید خود برای ساخت پانزدهمین دیتاسنتر جهانی در کلارکسویل خبر داده که پیش از این مقر شرکت فعال در زمینه تولید نیمه‌هادی، Hemlock بوده است. این شرکت عنوان کرده چیزی حدود 600 میلیون دلار برای اجراکردن این برنامه کنار گذاشته است. این مکان در حال حاضر تحت تملک Hemlock قراردارد اما به‌زودی به جدیدترین دیتاسنتر گوگل تبدیل خواهد شد.
 
گوگل قصد دارد از زیرساخت‌های موجود در این مکان استفاده کند اما آن‌طور که از شواهد امر پیدا است، این شرکت برنامه‌هایی به‌منظور بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های موجود، در جهت تبدیل کردن این مکان به پیشرفته‌ترین دیتاسنتر جهان دارد. این پروژه همچنین به گوگل در زمینه پیاده‌سازی پروژه‌های جدید در راستای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و همکاری با نیروگاه‌های تولید توان الکتریکی در این زمینه، کمک خواهد کرد. پیاده‌سازی دیتاسنتری در این سطح، کار ساده‌ای نیست و گوگل نیز اعلام کرده که رسیدن این پروژه به مرحله اجرا ممکن است به چند سال زمان نیاز داشته باشد. در فاز اول، نزدیک به 70نفر شامل مهندسان، تکنسین‌های فنی و متخصصان الکتریکی به‌منظور فعالیت در این پروژه استخدام و در نهایت با راه‌اندازی دیتاسنتر، تعداد نیروی بیشتری جذب خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.