اپلیکیشن

تلفن همراه

January 2, 2016
15:23 شنبه، 12ام دیماه 1394
کد خبر: 75312

تلگرام در تهران، شمال و مرکز کشور مختل شد

پیام‌رسان موبایلی تلگرام از بامداد امروز دچار اختلالات گسترده‌ای در نقاط مرکزی و شمالی کشور شده است که طبق گزارش مرکز تحلیلی دان بعید است این اختلالات ناشی از فیلترینگ یا اختلال در زیرساخت‌های ارتباطی کشور باشد.
 
همزمان با فرا رسیدن دومین روز از سال جدید میلادی شبکه پیام‌رسان موبایلی تلگرام در پی بروز حادثه‌ای زیرساختی در برخی نقاط دنیا طبق گزارش‌های مرکز تشخیص ارتباطات دان از دسترسی خارج شده است.
 
تلگرام پلت‌فرمی جهت ارسال پیام‌های متنی، صوتی و تصویری مبتنی بر سیستم‌ عامل‌های اندروید، ای او اس و بلک‌بری است که از بامداد روز جاری بسیاری از کاربران ایرانی را نیز دچار اختلالات گسترده و حتی قطعی کرده است.
 
طبق نقشه سراسری و گسترده مرکز تحلیلی دان نیمه مرکزی به سمت غرب و شمال کشور اکنون بیشترین اختلالات را شامل می‌شود که بعد از ایران نقاطی به صورت پراکنده در کشورهای اروپایی نیز شامل این اختلالات گسترده شده‌اند.
 
طی کامنت‌های بسیاری که از کاربران خاورمیانه و اروپا در پایگاه این مرکز تحلیلی منتشر شده اختلالات اکنون در تهران و نواحی گسترده‌ای از گیلان و مازندران، نواحی مرکزی کشور و عمان مشاهده می‌شود.
 
قطعی‌های تلگرام انگار پای خود را از کشور ما فراتر گذاشته و در انگلستان، بلغارستان، آلمان، عمان، سوئد و برخی از کشورهای دیگر در حوالی جنوب آمریکای شمالی نیز رسیده است.
 
با توجه به اینکه بیشترین ترافیک سرورهای تلگرام مربوط به کاربران ایرانی است، بیشترین اختلالات نیز شامل حال ایرانی‌ها شده اما این اختلالات به صورت یکپارچه در کشور نیست و مناطق مرکزی و شمالی کشور ممکن است به صورت پیاپی دچار قطعی در دسترسی به این برنامه شوند.
 
مدتی است که مسئولان حاکمیتی و اجرایی کشور درصدد برنامه‌ریزی برای هدفمندسازی فعالیت‌های تلگرام در ایران هستند و از این حیث مباحثی پیرامون فیلترینگ این شبکه اجتماعی در صورت عدم تمکین به قوانین داخل ایران مطرح شده بود اما اختلالات کنونی بعید است مربوط به فیلترینگ تلگرام باشد.
 
کمیته تعیین مصادیق و محتوای مجرمانه قرار بود هفته گذشته به وضعیت این پیام رسان در جلسه کارگروه رسیدگی کند اما نهایتا جلسه کارگروه تعیین مصادیق تشکیل نشد و همچنان خبری از زمان برگزاری جلسه این کارگروه در دست نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.