تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

گوشی

لبه تکنولوژی

January 3, 2016
13:59 یکشنبه، 13ام دیماه 1394
کد خبر: 75346

با CES 2016: چه محصولاتی در بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان عرضه می‌شود؟

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره زمان برگزاری بزرگترین گردهمایی فناورانه جهان موسوم به CES 2016 فرا رسید تا از همین هفته این نمایشگاه بین‌المللی در لاس‌وگاس آمریکا برگزار شود.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان بهترین محصولات و دستاوردهای خود را آماده کرده‌اند تا برای نخستین بار در این نمایشگاه رونمایی کنند و به همین خاطر کاربران از هم‌اکنون می‌توانند منتظر بزرگترین نوآوری‌ها و فناوری‌های متفاوت باشند.

فناوری‌های پوشیدنی

فناوری‌های پوشیدنی که سال 2015 میلادی نخستین بار به صورت جدی معرفی شدند، با برگزاری این نمایشگاه موج دوم ورود خود به بازار جهانی را تجربه می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود در نمایشگاه امسال از ساعت‌های مچی جدید اپل، Pebble، و محصولات مبتنی بر Android Wear رونمایی شود. البته به جز ساعت‌های هوشمند،‌در این نمایشگاه دیگر انواع فناوری‌های پوشیدنی هم در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

گیرنده‌های تلویزیونی

سال گذشته گیرنده تلویزیونی Sling TV در نمایشگاه CES 2015 توجه همگان را به خود جلب کرد. در نمایشگاه امسال پیش‌بینی می‌شود کیفیت 4 هزار پیکسلی برای همه گیرنده‌های تلویزیونی ارایه شود و نسل جدید تلویزیون‌ها با کیفیت 8 هزار پیکسلی در معرض دید عموم قرار بگیرند.

سخنرانی افتتاحیه نمایشگاه امسال را «رید هاستینگز» مدیرعامل شرکت نتفلیکس انجام می‌دهد و بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد بهترین فناوری‌های CES 2016 در زمینه سیستم‌های تصویری ارایه شود.

سیستم‌های واقعیت مجازی

این عرصه که در حوزه فناوری نوظهور است می‌تواند در نمایشگاه امسال بسیار مورد توجه قرار گیرد. قرار است گوگل، سامسونگ، HTC و Oculus از نسل جدید عینک‌های واقعیت مجازی خود با قابلیت تماشای تصاویر در حالت 360 درجه رونمایی کنند.

رایانه‌های چندکاره

از آنجایی که پنج ماه از زمان عرضه ویندوز 10 می‌گذرد، فعالان عرصه رایانه انواع مختلف دستگاه‌های چندکاره مبتنی بر این سیستم عامل را آماده ورود به بازار جهانی کردند. پیش‌بینی می‌شود بهترین رایانه‌های چندکاره در نمایشگاه امسال را لنوو و HP عرضه کنند.

پهپادهای هوشمند

در نمایشگاه سال گذشته انواع پهپادها با قابلیت‌های مختلف برای نخستین بار معرفی شدند و این بار قرار است در CES 2016 نسل جدید این فناوری با اندازه‌های بسیار کوچک برای انجام کارهای تخصصی، اندازه‌های بزرگ برای حمل انسان و اندازه‌های متوسط برای حمل بار عرضه شود. شرکت‌های آمازون و فیسبوک برای نمایشگاه امسال محصولات جدیدی را ارایه می‌کنند.

لوازم خانگی اینترنتی

شرکت آمازون چندی پیش محصولی را با نام Echo عرضه کرد که امکان اتصال همه لوازم خانگی به اینترنت را فراهم می‌کند. ال‌جی نیز محصول مشابه را برای نمایشگاه امسال تولید کرده است و دیگر شرکت‌های الکترونیکی بزرگ از جمله سامسونگ در این زمینه فناوری‌های جدید در اختیار گرفته‌اند.

محصولاتی که عرضه نمی‌شوند

پیش‌بینی می‌شود دو شرکت بزرگ گوگل و اپل برای این نمایشگاه محصول قابل ملاحظه‌ای را برای خستین بار رونمایی نکنند و این کار را در کنفرانس‌های اختصاصی سالانه خود انجام دهند. در این نمایشگاه نمی‌توانید گوشی هوشمند اندرویدی جدید و پیشرفته را مشاهده کنید، مدل جدید Xbox One عرضه نخواهد شد و سامسونگ هم از پرچمدار خود رونمایی نخواهد کرد. باید دید این پیش‌بینی‌ها ظرف چند روز آینده تا چه اندازه درست از آب درمی‌آید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.