تلفن همراه

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

January 6, 2016
15:58 چهارشنبه، 16ام دیماه 1394
کد خبر: 75418

با CES 2016: کوالکام از تراشه Snapdragon 820 رونمایی کرد

شرکت کوالکام در جریان سخنرانی افتتاحیه خود برای نمایشگاه CES 2016 که از امروز در لاس‌وگاس آمریکا آغاز شده است خبرهای خوبی را برای علاقمندان به دستگاه‌های موبایلی منتشر کرد و برای نخستین بار تراشه Snapdragon 820 را در گوشی هوشمند چینی LeTV Le Mac Pro معرفی کرد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این اقدام مدل ویژه تراشه مذکور با قابلیت‌های خودکار و با نام Snapdragon 820Am معرفی شد. کوالکام توضیح داد این تراشه به صورت همزمان می‌تواند انواع مختلف داده را دریافت و آنها را تحلیل کند.

از جمله قابلیت‌های تراشه جدید که در جریان برگزاری نمایشگاه CES معرفی شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: شناسای دقیق حرکات راننده از طریق حسگرها و دوربین‌های هوشمند، خروجی تصویری روی نمایشگرهای 4 هزار پیکسلی، ارایه سیستم‌های مسیریاب و دستیار دیجیتالی در آن واحد و …

گوشی هوشمند چینی که به عنوان نخستین محصول به این تراشه پرقدرت مجهز شده است، در یک شرکت ناشناخته موسوم به LeTV ساخته شده است. گوشی LeTV Le Mac Pro از فناوری تشخیص اثرانگشت پشتیبانی می‌کند و با این تراشه توانسته است امکانات پیشرفته و متفاوتی را در اختیار کاربران بگذارد.

برای اطلاعات بیشتر باید بدانید که Snapdragon 820 نسبت به نسل کنونی قابلیت‌های متفاوتی را ارایه می‌دهد و هسته‌های آن از مدل 2.2 گیگاهرتزی کنونی قوی‌تر شده است. این تراشه همچنین پردازنده گرافیکی بهتر از 530 GPU، سیستم Quick Charge 3.0، گیرنده سه بانده Wi-Fi، گیرنده مخابراتی LTE Cat.12 و … را هم شامل می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.