اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 6, 2016
18:45 چهارشنبه، 16ام دیماه 1394
کد خبر: 75435

نشست شورای راهبری طرح اینترنت اشیاء تشکیل شد

نخستین نشست شورای راهبری طرح اینترنت اشیاء (IoT) برگزار شد.
 
قنبری – معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در این نشست که به منظور "ارائه گزارش تصمیمات اخذ شده و اقدامات به عمل آمده در رابطه با طرح اینترنت اشیاء (IoT)، بررسی نقشه راه توسعه این فناوری در کشور و بررسی نظر اعضای شورای راهبری طرح برگزار شد، با تاکید بر اهمیت اجرای این طرح برای بالا بردن بهره وری در کشور، خواستار ارایه گزارش روند کارهای انجام شده از مجری طرح شد.
 
هومن ضرابی مجری طرح نیز، گزارشی از روند کارهای انجام شده با عناوین "سهم بازار اینترنت اشیاء، آمار شرکت‌های پیش رو در حوزه فناوری اینترنت اشیاء، میزان سرمایه گذاری انجام شده در این زمینه در سطح بین المل، سوابق طرح، ابعاد و حوزه‌های طرح، برنامه اجرایی طرح، دستاورد‌های اجرایی طرح، اهداف فاز اول طرح، اهم فعالیت‌های فاز اول، ساختار اجرایی مدیریت طرح، مدل اجرایی طرح و پیش بینی برنامه‌ها برای جذب سرمایه طرح کلان در 5 سال" برای حاضران ارائه کرد که اعضای جلسه به ارایه نظرات خود در خصوص طرح پرداختند.
 
در پایان نخستین جلسه شورای راهبری طرح اینترنت اشیاء، دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت با جمع بندی مطالب بر لزوم ایجاد یک پارک اینترنت اشیاء (IoT) برای اثر بخشی و هماهنگ کردن تمام فعالیت‌های در حال انجام در کشور تاکید کرد.
 
با درخواست مهندس قنبری و تایید اعضا جلسات این شورا هر دو هفته یک بار برگزار خواهد شد. همچنین علاقه مندان تمام اطلاعات مربوط به این طرح را می توانند در سایت طرح اینترنت اشیاء (IoT) به آدرس iot.itrc.ac.ir ملاحظه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.