رگولاتوری

January 8, 2016
10:16 جمعه، 18ام دیماه 1394
کد خبر: 75496

گزارش خبری و تصویری روز اول چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات؛ توسعه اقتصادی بدون مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات امکان پذیر نیست

سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با همکاری انجمن انفورماتیک ایران نخستین روز از چهارمین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات را با موضوع سنجش، پایش و کنترل راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات برگزار کرد.
 
20160104_100304.jpg
 
این همایش دو روزه صبح امروز دوشنبه 14دی ماه 94 آغاز شده و تا پایان روز سه شنبه 15دی ماه در مرکز مطالعات بهره وری منابع انسانی سازمان مدیریت صنعتی ادامه دارد. در این همایش بیش از 200 نفر از مدیران فناوری اطلاعات و ارتبطات دستگاه ها و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی و همچنین بانک ها حضور یافتند.
 
تبیین مفاهیم و سازکارهای سنجش، پایش و کنترل راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، طراحی شاخص‏ها و ارزیابی تاثیرات در این حوزه و معرفی چارچوب ها و استانداردهای راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات از جمله محورهای این دوره از همایش محسوب می شوند.
 
توسعه اقتصادی بدون مدیریت ICT پذیر نیست
 
ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای و رئیس چهارمین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات درابتدای مراسم درخصوص تاریخچه برگزاری این سلسله همایش ها گفت: پس از برگزاری سه دوره مداوم همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات در 3 سال گذشته، تلاش شده تا چهارمین دوره با تمرکز بر موضوع سنجش، پایش و تاثیرات آن بر بهبود عملکرد سازمان ها و به دور از تکرار برگزار شود.
 
سعادت با اشاره به ارائه" الگوهای بین المللی در زمینه مدیریت فناوری اطلاعات" در این همایش گفت:
 
علاوه بر تشریح و تبیین مفاهیم سنجش، پایش و کنترل در حوزه راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، قصد داریم در این همایش، تجارب موفق و آسیب شناسی تجارب ناموفق سازمان ها و نهادهای مختلف در بخش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات را ارائه کنیم.
 
او با تاکید براینکه خروجی این همایش باید منتهی به تاثیرات مثبت اقتصادی در کسب و کار فناوری اطلاعات شود ادامه داد: با توجه به این موضوع که سال پیش رو، نخستین سال از برنامه ششم توسعه است قطعا برای رشد اقتصادی در تمام زمینه ها نیازمند بکارگیری مدیریت فناوری اطلاعات در تمام دستگاه ها و ارگان ها هستیم و قطعا این توسعه اقتصادی بدون ICT و راهبری هدفمند آن امکان پذیر نیست.
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به ابلاغ آیین نامه توسعه و گسترش کاربری ICT از سوی معاون اول رئیس جمهور در پاییز جاری گفت: ابلاغ این آئین نامه  که در 19 ماده  و به منظور تسهیل تحول در نظام اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور بر محور دانش و فناوری با  استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات تدوین شده نشان می دهد کشور ما برای بالندگی و توسعه نیازمند اجرای صحیح مدیریت و فناوری اطلاعات است و قطعا اجرایی شدن این آئین نامه می تواند ثمرات مثبتی بر کسب و کار ICT داشته باشد.
 
استفاده صحیح از فاوا برای تحقق کسب و کار
 
علی آذرکار عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و رئیس دبیرخانه چهارمین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه همایش به تشریح اهداف برگزاری آن پرداخت و گفت:در همایش راهبردی و مدیریت فناوری اطلاعات تلاش می شود تا ابعاد مختلف راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات در سازمان ها تبیین و تجارب داخلی در این زمینه در سطح گسترده اطلاع رسانی شود.
 
آذرکار موضوع"بررسی مشکلات مشاوران فاوا در طراحی و اجرای پروژه های سنجش، پایش و کنترل" را از دیگر محورهای این همایش خواند و تاکید کرد: مخاطبین این سلسله همایش‌ها، اعضای هیات‌مدیره و مدیران عامل نهادهای حاکمیتی حوزه فناوری اطلاعات در کشور، مدیران ارشد سازمان‌های دولتی، عمومی و خصوصی، متخصصین و دانشجویان حوزه فناوری اطلاعات هستند.
 
او در این رابطه ادامه داد: این همایش به نحوه استفاده صحیح و مناسب از فناوری اطلاعات توسط سازمان ها در راستای تحقق اهداف کسب و کار آنها می پردازد.
 
رئیس دبیرخانه دائمی همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در این همایش سعی شده تجارب برتر در حوزه کسب و کار سازمان ها ارائه شود، افزود: سنجش، پایش و کنترل در حوزه راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات با هدف نظارت مستمر بر روند ایجاد و تثبیت ساختارها و روش هایی در سازمان ها یا بنگاه ها بنا شده است.
 
آذرکار با اشاره به اینکه راهبری فناوری اطلاعات در صدد توزیع قابلیت های آن در مسیر اهداف سازمانی است، توضیح داد: راهبری فناوری اطلاعات در سازمان با مفاهیمی مانند اهداف، ماموریت، چشم انداز و راهبرد در ارتباط است و طیف گسترده ای را در برمی گیرد.
 
آذرکار درخصوص وب سایت این همایش گفت: اطلاعات مربوط به سوابق همایش طی سه سال گذشته ، در وبگاه آن به نشانی www.itcg.ir قابل دسترسی است و اطلاعات مربوط به این همایش نیز به زودی در وب سایت بارگزاری خواهد شد.
 
در بخش های دیگری از مراسم افتتاحیه این همایش، سید علی حسینی نژاد رئیس هیات مدیره سازمان مدیریت صنعتی کرمان درخصوص ضرورت راهبری بنگاه ها در آستانه پیوند با اقتصاد جهانی به سخنرانی پرداخت.
 
همچنین ادوارد کاربات، مدیرعامل  یکی از 5 شرکت برتر تولیدکننده نرم افزار مدیریت خدمات فاوا در جهان از کشور آفریقای جنوبی دراین همایش به معرفی و ارائه جدیدترین راه کارهای مدیریت و راهبری فناوری اطلاعات پرداخت و بر ضرورت به اشتراک گذاری تجارب داخلی و خارجی میان مدیران و مشاوران حوزه مدیریت فناوری اطلاعات تاکید کرد.
 
اولین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات که زمستان 91 از سوی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران برگزار شد، بیشتر به تشریح مفاهیم راهبری سازمانی فناوری اطلاعات به عنوان یکی از الزامات رشد و بهره‌وری درسازمان‌ها پرداخت.
 
رویکرد دومین همایش، "ارتقاء ظرفیت کارفرمایی در تعریف و اجرا پروژه‏ها و خدمات فناوری اطلاعات" بود.
 
در سومین دوره این همایش رویکرد ممیزی فناوری اطلاعات مدنظر قرار گرفت و تجارب متعدد مدیریتی داخلی و بین المللی در این حوزه تشریح و بررسی شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.