رسانه‌های اجتماعی

January 8, 2016
13:58 جمعه، 18ام دیماه 1394
کد خبر: 75502

توئیتر؛ فراتر از ۱۴۰ کاراکتر

به زودی توئیت‌هایی در توئیتر نوشته خواهد شد که بیشتر از ۱۴۰ کاراکتر دارند.
 
نزدیک به یک دهه، از شاخصه‌های معرف توییت (که واحد برقراری ارتباط در توئیتر است)، اختصار آنها بوده است بدین معنا که استفاده‌کنندگان از توئیتر، محدود به استفاده از ۱۴۰ کاراکتر هستند.
 
ظاهرا این ویژگی به زودی تغییر خواهد کرد. طبق اظهارات دو فردی که با برنامه‌های این شرکت آشنا هستند، توئیتر در حال آزمایش نمونه‌ی طولانی‌تری از توئیت است.
 
این دو که خواسته‌اند نامشان فاش نشود زیرا اجازه ندارند درباره برنامه‌ها و پروژه‌های شرکت صحبت کنند، می‌گویند این پروژه که «فراتر از ۱۴۰» نامیده می‌شود، در حال حاضر هنوز در مرحله آزمایش است و حداقل تا ماه مارس میلادی از آن بهره‌برداری نخواهد شد.
 
همچنین بنا بر گفته‌های این دو، توئیتر مشخص نکرده است که محدودیت جدید برای هر توئیت چند کاراکتر خواهد بود، اما از اعدادی که ممکن است محدودیت را مشخص کند، ۱۰۰۰۰ کاراکتر، برابر با همان محدودیتی است که کاربران در پیام‌های شخصی خود دارند و طبق گفته‌های این دو، ۵۰۰۰ کاراکتر هم احتمال دیگری است.
 
گفته می‌شود که محدودیت کاراکتری جدید، تفاوتی آنچنانی با چیزی که پیش از این بود و استفاده‌کنندگان از توئیتر با آن آشنا هستند، ندارد؛ در طراحی جدید، توئیت‌ها ظاهرا همان ۱۴۰ کاراکتری هستند، اما اگر محتوای یک توئیت بیش از ۱۴۰ کاراکتر باشد، کاربران می‌توانند با کلیک کردن بر روی یک دکمه، متن را بسط داده و ادامه آن را بخوانند.
 
این ایده، از راه‌های خلاقانه‌ای که مردم برای خلاصی از سرویس کنونی ۱۴۰ کاراکتری توئیتر استفاده می‌کردند ریشه گرفته است. برای مثال برخی از کاربران از متن‌های طولانی خود اسکرین‌شات می‌گرفتند یا توئیت‌های طولانی خود را در قالب چند توئیت پشت هم می‌نوشتند.
 
توئیتر پیش از این هم در طراحی خود تغییراتی را داده بود. برای مثال، در سال ۲۰۱۳، توئیتر به کاربران این امکان را داد که مانند اینستاگرام از تصاویر در توئیت‌های خود استفاده کنند.
 
«فراتر از ۱۴۰»، تلاشی است برای برای خشنودی کاربران توئیتر، بدون اینکه حالت کنونی طرح‌بندی توئیتر به کلی تغییر کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.