باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

January 10, 2016
10:27 یکشنبه، 20ام دیماه 1394
کد خبر: 75517

معاون شرکت مخابرات تهران مطرح کرد: نارضایتی مردم از زمان دریافت اینترنت و تلفن/ ۲۷هزار فیش در نوبت

معاون شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه مشترکان مخابرات از زمان انتظار برای دریافت خدمات اینترنت و تلفن ثابت ناراضی هستند، از کاهش طول زمان دایری این سرویس ها در سال جاری خبر داد.
 
کامران کاظمی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه کاهش طول زمان دایری سرویس های مخابراتی از جمله برنامه های مخابرات تهران است، اظهار داشت: باید زمان انتظار مشترک برای دریافت سرویس کاهش پیدا کند که در این راستا این هدف در مراکز مخابراتی مختلف در بازه های زمانی ۳ ماهه اجرایی می شود و هم اکنون رو به بهبود است.
 
وی با اشاره به اینکه زمان دریافت سرویس های مخابراتی در تهران هم اکنون ایده ال نیست و مشترکان ناراضی هستند، گفت: هم اکنون نیاز به ایجاد یک سری زیرساختها و اقدامات توسعه ای داریم که به دلیل ممانعت شهرداری، این کارها به تعویق افتاده است.
 
کاظمی با بیان اینکه با توجه به تغییر تکنولوژی باید تجهیزات جدید در مراکز مخابراتی و در سطح شهر نصب شود، ادامه داد: باید کافوهای نوری بیرونی (OUT DOOR) به جای سیم های مسی نصب شود که با وجودی که تمامی تجهیزات آماده است اما برای جانمایی در خیابان با ممانعت شهرداری مواجه هستیم. البته به صورت مقطعی در برخی مناطق مجوزهای نصب را دریافت کرده ایم اما برای توسعه خطوط تلفن اینترنت، نیازمند جایگزینی بیشتری از تجهیزات هستیم.
 
معاون شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه در صورت اجازه شهرداری، امکان برگردان کابلهای مسی قدیمی و جایگزینی کافوهای جدید نوری، ظرف مدت ۳ ماه فراهم است خاطرنشان کرد: سرعت توسعه خدمات مخابراتی با تعامل با شهرداری ممکن خواهد بود.
 
وی با اشاره به وجود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار خط تلفن ثابت در تهران که نگهداری و توسعه آن منطبق بر تکنولوژیهای روز، زمان بر است افزود: هم اکنون ۲ هزار دستگاه برای جایگزینی تجهیزات قدیمی کافوی نوری (ONU) خریداری شده که پیش بینی می شود در ۶ ماهه اول سال آینده جایگزینی کل شبکه با این تجهیزات قدیمی انجام شود و مشکل ADSL و اینترنت مشترکان از نظر کیفیت مرتفع شود.
 
کاظمی با بیان اینکه کافوهای قدیمی تنها برای تلفن های ثابت به کار گرفته شده بود ادامه داد: با واگذاری ارتباطات دیتا، این تجهیزات، دیتا را پشتیبانی نکرده و به همین دلیل اختلال در سرویس اینترنت مشترکان به وجود آمده بود که امیدواریم با جایگزینی این تجهیزات با تجهیزات جدید، این مشکل رفع شود.
 
وی همچنین در مورد تقاضا برای دریافت تلفن ثابت در تهران و البرز نیز گفت: هم اکنون ۲۷ هزار فیش فروخته شده از سوی مخابرات در نوبت دریافت تلفن ثابت هستند.
 
معاون شرکت مخابرات تهران همچنین تاکید کرد: ۲ میلیون تلفن ثابت در تهران بلااستفاده است و هیچ کارکردی ندارد اما مخابرات مجبور است که هزینه نگهداری این خطوط را تقبل کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.