رسانه‌های اجتماعی

January 11, 2016
16:13 دوشنبه، 21ام دیماه 1394
کد خبر: 75550

پایان محدودیت ۱۴۰ کاراکتری توئیتر؟

گزارش‌ها حاکی از آن است که شبکه اجتماعی توئیتر قصد دارد محدودیت نوشتاری خود را لغو کند.
در حال حاضر کاربران اجازه انتشار مطالبی با بیش از 140 کاراکتر را در این شبکه اجتماعی ندارند.
 
اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این محدودیت قرار است لغو و تا 10هزار کاراکتر افزایش یابد.
 
به نظر می‌رسد توئیتر این تصمیم را برای رقابت با شبکه اجتماعی رقیب یعنی فیس‎بوک گرفته است. توئیتر 300 میلیون کاربر دارد درحالی که تعداد کاربران فیس‎بوک بیش از یک میلیارد است.
 
جک دورسی، مدیرعامل شرکت توئیتر روز گذشته در حساب شخصی خود نوشت: «ما زمان زیادی را به بررسی اینکه افراد در توئیتر به چه‌ کاری مشغول هستند گذراندیم و متوجه شدیم که کاربران از متن، عکس می‌گیرند و آن را به اشتراک می‌گذارند. اگر به‌ جای تصویر متن، می‌توانستند خود متن را بنویسند چه اتفاقی می‌افتاد؟ متن را می‌توان جست‌وجو کرد یا به عنوان محبوب‌ترین بحث‌ها نشان داد.»
 
در همین راستا تغییرات اخیر نشان می‌دهند که توئیتر، سعی دارد بیش از پیش به فیس بوک شبیه شود.
 
توئیتر در تغییرات تازه خود قابلیت جدیدی را معرفی کرده است که «لحظه ها» نام دارد. این ویژگی درست شبیه به صفحه اول فیس بوک یا «تایم لاین» است که در آن گلچینی از اخبار، سرگرمی‌ها و ورزش‌های مختلف دیده می‌شود.
 
این پایگاه اینترنتی همچنین به تازگی قابلیت دیگری اضافه کرده است که «هنگامی که نبودید» نام دارد. در این ویژگی زمانی که فرد پس از چند ساعت حساب شخصی خود را چک می‌کند، تمام اخبار و مطالبی که مورد علاقه وی است اما توسط او دیده نشده‌اند، نمایان می‌شوند.
 
این شرکت همچنین بسیاری از قابلیت‌های ارسال پیام خصوصی را تغییر داده است.
 
دورسی در ماه جولای در مصاحبه با روزنامه گاردین، در پاسخ به اینکه آیا این شرکت قصد رقابت با فیس بوک را دارد یا خیر چنین گفت: «تنها پاسخی که دارم این است که ما می‌خواهیم بهترین سرویس با 300 میلیون کاربر فعال باشیم و فکر می‌کنیم که این امکان‌پذیر است. ما قصد نداریم شبیه فیس بوک باشیم.»
 
این خبر می‌تواند نشانگر تغییرات مهمی باشد چرا که توئیتر حاضر به تغییر یکی از بارزترین ویژگی‌های خود یعنی ۱۴۰ کاراکتر شده است. برداشتن این محدودیت نشانگر این مطلب است که توئیتر برای جذب کاربران جدید حاضر به ایجاد تغییرات جدی و مهم است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.