سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 11, 2016
16:37 دوشنبه، 21ام دیماه 1394
کد خبر: 75561

آفیس روی داشبورد خودروها

در حالی که رقبای مایکروسافت سرگرم رقابت با یکدیگر و عرضه سیستم‌های جدید اطلاعاتی سرگرمی درون خودرویی هستند، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد آرام و بی‌ سروصدا نرم‌افزار آفیس خود را به داشبورد خودروی شما بیاورد. 
 
این شرکت به‌طور رسمی از همکاری خود با ولوو، نیسان،IAV و هارمن خبر داده تا بتواند خدمات و برنامه‌های خود را به خودروهای این شرکت‌ها بیفزاید. با این وجود، به‌نظر می‌رسد همکاری مایکروسافت با IAV و هارمن از اهمیت بیشتری برخوردار باشند.IAV، شرکت‌ تولیدکننده قطعات جانبی برای خودروها اعلام کرده در تلاش است تا با همکاری مایکروسافت، ویندوز 10 را برپایه قابلیت Continuum به داشبورد خودروها بیاورد. پگی جانسون مدیر ارشد اجرایی توسعه تجارت مایکروسافت در این خصوص می‌گوید: «در آینده‌ای نزدیک، خودرو شما همانند دیگر خودروهای حاضر در بازار، گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های خانگی به اینترنت متصل خواهد شد. با این تفاسیر، خودروها عملکردی مانند یک دستیار شخصی در زندگی دیجیتالی شما ایفا خواهند کرد.
 
سیاست ما در این زمینه آن است که پلت‌فرم نهایی برای تمامی خودروهای هوشمند را ارائه دهیم.»مدت‌ها پیش راهکار مایکروسافت در این زمینه، اضافه کردن قابلیت همگام‌سازی به پلتفرم موجود در خودروها بود اما حالا سیاست جدیدی را در پیش گرفته است. همکاری با IAV به‌منظور ادغام داده‌ها و سرویس‌ها، از طریق قابلیت‌هایی که راننده روی نوت‌بوک، تبلت پی‌سی یا گوشی هوشمند خود استفاده می‌کند و همچنین برنامه‌هایی مانند اسکایپ، تقویم و موزیک، به مرحله اجرا خواهد رسید.
 
در طرف دیگر، هارمن نیز اعلام کرده همکاری با مایکروسافت را به‌منظور ارائه قابلیت‌های ارتباطی آفیس 365 روی داشبورد خودروها، در دستورکار قرار داده است. با این تفاسیر، راننده امکان برنامه‌ریزی برای ملاقات‌ها، پاسخگویی به ایمیل‌ها و حتی پیوستن به تماس‌های گروهی را بدون نیاز به وارد کردن کدعبور، از طریق اسکایپ خواهد داشت. این شرکت عنوان داشته به‌روزرسانی‌های مورد نیاز را نیز از طریق قابلیت OTA برای خودروها عرضه خواهد کرد. متاسفانه این شرکت هیچ توضیحی درخصوص زمان عرضه این قابلیت‌ها یا اینکه در چه محصولاتی امکان استفاده از قابلیت ارتباطی آفیس 365 وجود خواهد داشت، ارائه نکرده است.
 
همکاری مایکروسافت و شرکت خودروسازی ولوو نیز به عرضه برنامه‌ای با عنوان Volvo On Call منجر شده که امکان استفاده کاربران از گجت هوشمند بند 2 به‌منظور روشن کردن از راه دور خودروها از روی مچ دست را میسر می‌سازد. نیسان نیز اعلام کرده سیستم Connect Telematics تمامی مدل‌های LEAF و مدل‌های اروپایی اینفینیتی در قاره سبز، از این به بعد به پشتیبانی سرویس ابری Microsoft Azure تجهیز خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.