سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 11, 2016
18:27 دوشنبه، 21ام دیماه 1394
کد خبر: 75579

جلسه مقامات دولت اوباما و مدیران شرکت‌های فناوری برای مبارزه با تروریسم

کاخ سفید از برگزاری جلسه‌ای مشترک میان مقامات ارشد دولت آمریکا و مدیران شرکت های فناوری در سیلیکون ولی برای یافتن راه هایی بهتر به منظور مقابله با افراط گرایی و تروریسم خبر داده است.
 
قرار است این جلسه روز جمعه برگزار شود . مقامات کاخ سفید در تلاشند مدیران فناوری را برای همکاری های بیشتر در مبارزه با آنچه که تروریسم تلقی می کنند، قانع کنند. اما برخی از این مدیران با توجه به افشاگری های ادوارد اسنودن و بدبینی عمومی در مورد تبعیتشان از همه خواست های دولت ایالات متحده در مورد همکاری گسترده با دولت بیمناکند و نگران هستند که اعتبار و آبروی خود را نزد مردم از دست داده و زیان های اقتصادی گسترده ای را متحمل شوند.
 
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در این مورد گفته است: هدف ما یافتن راه های جدید برای همکاری است تا تروریست ها و جنیاتکاران برای یافتن جان پناهی در فضای مجازی دچار دشواری بیشتری شوند. وی به موفقیت دو طرف در متوقف کردن تجارت محصولات مرتبط با هرزه نگاری کودکان اشاره کرده و افزوده رهبران فناوری آمریکایی های میهن پرستی هستند که دوست ندارند تروریست های احتمالی از ابزار و فناوری آنها برای آسیب زدن به مردم بیگناه استفاده کنند.
 
در این نشست رییس ستاد کاخ سفید، مشاور امنیت ملی رییس جمهور، مدیر ارشد امور فناوری دولت ، وزیر امنیت داخلی، رییس اف بی آی و دادستان کل ایالات متحده شرکت خواهند داشت. اسامی مدیران شرکت های فناوری شرکت کننده در این نشست اعلام نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.