اپراتورها

تلفن همراه

January 15, 2016
16:39 جمعه، 25ام دیماه 1394
کد خبر: 75626

رونمایی از پروژه اتصال استانداری گیلان به شبکه دولت الکترونیک همراه

جلسه رونمایی از پروژه اتصال استانداری گیلان به شبکه دولت الکترونیک همراه با حضور محمدعلی نجفی، استاندار گیلان، مرتضی براری معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید مجید صدری مدیرعامل رایتل، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت ریاست جمهوری و جمعی از مدیران استانی استان گیلان و ریاست جمهوری برگزار شد.
 
در این جلسه که به میزبانی استانداری گیلان برگزار گردید در ابتدا مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون لزوم توجه ویژه به بحث فضای مجازی و دولت الکترونیک به سخنرانی پرداخت. 
 
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در زیرساخت و اینکه استان گیلان یکی از بهترین استانها در حوزه توسعه زیرساختهای ارتباطی و فناوری اطلاعات کشور است، اظهار داشت: در گیلان مرکز داده توسعه داده شده و آماده بهره‌برداری است. وی افزود مرکز داده مذکور هنوز رسماً به بهره برداری نرسیده است.
 
وی با بیان اینکه در گیلان 2600 روستا وجود دارد و از 145 روستای فاقد تلفن، امروز 117 روستا مجهز به سامانه های تلفنی شده اند و 28 روستا نیز در برنامه توسعه ای در بخش ICT است و افزود: به 800 روستا دسترسی به شبکه اینترنت داده شده است و در همین راستا 162 روستای دیگر نیز در برنامه توسعه روستایی قراردارد. وی افزود دسترسی به شبکه اینترنت برای 212 روستا آماده افتتاح است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری با اشاره به اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور 37.89 است و ضریب نفوذ گیلان در این بخش 42.47 است و گیلان چند درصد از ضریب نفوذ کشوری بالاتر است، خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور 92 درصد است و در گیلان 99.68 است و هشت درصد از متوسط کشوری بالاتر است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری با بیان اینکه در حوزه ICT با آموزش می‌توان باعث ارتقای کشاورزی و گردشگر شویم، تأکید کرد: در تلاش هستیم تا سهم شرکت‌های دانش بنیان را افزایش دهیم و اکنون استان زیر 10 درصد در اقتصاد جذب دارد و مراکز رشد در گیلان بهترین مراکز ICT در کشور است.
 
وی با بیان اینکه باید هر مدیر دستگاهی سهم خود در اقتصاد و بهره‌وری و رونق اقتصادی دستگاه خود را بررسی کند، خاطرنشان کرد: باید همه این سؤالات، دغدغه مدیران در استان شود و ما این آمادگی را داریم با تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها وارد کار شویم و زیرساخت‌ها را نیز فراهم کردیم.
 
در ادامه این جلسه مدیرعامل رایتل با تشکر از استاندار گیلان و نهاد ریاست جمهوری گفت: رویکرد این اپراتور، مشارکت موثر در ایجاد و توسعه شبکه دولت الکترونیک همراه با استفاده از همه ظرفیت های موجود ارتباطی کشور است.
 
سیدمجید صدری ادامه داد: سعی کرده ایم شبکه ای اختصاصی و با امنیت بسیار بالا آماده نماییم و آماده ایم این شبکه را در تمامی دستگاههای اجرایی در سطح استان نیز توسعه داده و اتصال یکپارچه این شبکه های اختصاصی را نیز به سامانه های دولت برقرار نمائیم.
 
صدری گفت: استانداری گیلان با حمایت شخص استاندار که از ایجاد شبکه اختصاصی مبتنی بر شبکه موبایل پهن باند استقبال کرد، امروز موفق شد به عنوان دومین استان کشور به شبکه دولت الکترونیک همراه متصل شده و از این منظر گام بزرگی را در راستای توسعه استان در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات رقم زدند. 
 
وی افزود ارتباط بین شبکه دولت و شبکه اختصاصی استان گیلان در قالب شبکه دولت الکترونیک همراه، اتفاق خوبی بوده است و امیدواریم هرچه سریعتر بتوانیم در سایر استان ها نیز نسبت به توسعه این شبکه اقدام نموده و اتصال مراکز و دستگاههای اجرایی در سطح استانهای کشور را نیز به هسته مرکزی شبکه دولت در قالب شبکه دولت الکترونیک همراه برقرار کنیم.
 
مدیرعامل رایتل با اشاره به تفاهم نامه همکاری منعقد شده فیمابین رایتل و سازمان فنی و حرفه ای کشور و آموزش چند ده هزار نفر از فن آفرینان و حرفه آموزان کشور گفت: حدود 140 شرکت تا کنون در حوزه توسعه محصولات و خدمات ارتباطی با این شرکت به طور مستقیم و بیواسطه همکاری می کنند و در قالب قراردادهای مشارکت تجاری و مدل های تسهیم درآمدی نسبت به عقد قراردادهای دوجانبه اقدام نموده است. 
 
صدری در پایان ضمن استقبال از بکارگیری ظرفیت مجموعه های فن آورانه و واحدهای تجاری فعال در حوزه شبکه های موبایل در سطح استان گیلان، از تمامی فعالان این حوزه در استان دعوت به همکاری نمود و از ایشان خواست تا پیشنهادات همکاری خود را به شرکت رایتل ارسال دارند.
 
استاندار گیلان نیز در پایان این جلسه بر استفاده بهینه از مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان تاکید کرد و گفت: برای ارتقا و رشد استان در حوزه دولت الکترونیک برنامه تعریف می‌شود.
 
استاندار گیلان با بیان اینکه باید برای تولید ثروت در حوزه IT برنامه تعریف شود، گفت: دولت گام بزرگی را در این این بخش برداشت و امروز توسعه شرکت‌های دانش بنیان در استان مورد توجه است. 
 
نجفی با اشاره به درآمدهای دانشگاه‌های مهم دنیا در بخش فروش اطلاعات، خاطر نشان کرد: باید دقت شود که شرکت‌های فناوری و دانشگاه‌ها برای رسیدن به جایگاه واقعی خود برنامه‌ریزی کنند.
 
استاندار گیلان با اشاره به فضاهای جدیدی که برای بیرون آمدن از روند بوروکرواسی و بی تحرک بودن نظام اداری است، گفت: برای کاهش ترددهای شهری و شفاف‌سازی روند فعالیت‌های اداری باید دولت الکترونیک را مورد توجه قرار داد.
 
وی تأکید کرد:گیلان ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های طبیعی و گردشگری و دانشگاه‌ها و نیروی انسانی دارد و باید از این گفته‌ها به‌درستی بهره گرفت.
 
استاندار گیلان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در حوزه شفاف‌سازی گفت: توسعه دولت الکترونیک باعث کاهش فساد اداری می‌شود و شفاف‌سازی در همه امور باید شکل بگیرد و بهترین شفاف‌سازی این است که وقتی شهروند روستایی سیر اداری نامه خود را بداند و اگر پاسخ بگیرد سیر تردد شهری کاهش می‌یابد.
 
وی در پایان با بیان اینکه ارتباط مردم باید با خادمان و خدمتگزاران نظام افزایش یابد، خاطرنشان کرد: امروز پروژه‌های خوبی در گیلان افتتاح می‌شود و تکالیفی بر فرمانداران و مسئولان استان است که جایگاه گیلان را به پنج استان برتر کشور ارتقا دهند زیرا جایگاه امروز گیلان در حوزه IT زیبنده استان نیست.
 
شایان ذکر است دولت الکترونیک همراه، مدل بالغ شده ای از شبکه دولت الکترونیک و پیشنیاز دولت هوشمند می باشد که در آن از فناوری تلفن همراه و پایانه های هوشمند به عنوان بستری به منظور ارائه خدمات دولتی و عمومی استفاده می شود. چشم انداز دولت الکترونیک همراه، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات دولتی و عمومی، شفاف سازی فرآیندهای سازمانی و بهبود ساختارهای اداری و همچنین افزایش چشمگیر در دسترس پذیری، با هدف ارتقاء عدالت اجتماعی و افزایش رضایت شهروندان از طریق فراگیرسازی دسترسی به خدمات با بهره گیری اثر بخش از فناوری تلفن همراه می باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.