اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 15, 2016
16:43 جمعه، 25ام دیماه 1394
کد خبر: 75629

گوگل مپس از این پس می تواند مقصد شما را حدس بزند

گوگل در حال اضافه سازی قابلیت جدیدی به اپلیکیشن نقشه خود برای سیستم عامل اندروید است تا نرم افزار راهنمای مسیر خود را هوشمندتر نماید.
 
این ویژگی جدید Driving Mode نام دارد و با توجه به تاریخچه مکان هایی که سعی داشته اید از طریق گوگل مپ مسیر آنها را پیدا نمائید، جستجوهای اینترنتی و همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی کنونی شما، حدس می زند که مقصد موردنظرتان کجا خواهد بود. پس از آن نیز اطلاعات مربوط به راه، میزان ترافیک و مدت زمانی که برای رسیدن به آنجا نیاز دارید را در اختیارتان قرار خواهد داد.
 
کارائی آن ظاهرا مشابه پیشنهادهای الگوریتمیکی است که Google Now ارائه می دهد، اما به این صورت که فقط برای آدرس گرفتن در ماشین و پیدا کردن نشانی ها مورد استفاده دارد.
 
برای بهره گیری از این ویژگی می توانید آیکون میانبری از آن را روی صفحه موبایل داشته باشید یا با ورود به گوگل مپ از منوی کناری آن روی گزینه Driving Mode کلیک نموده و وارد برنامه بشوید.
 
در آخر نیز باید خاطر نشان کنیم که نسخه 9.19 نقشه گوگل که قابلیت مورد بحث را در خود دارد قرار است به پلی استور اضافه گردد و از این لحاظ انتظار می رود که هنوز برای همه دستگاه های اندرویدی قابل استفاده نباشد.
 
البته کاربر می تواند آن را به صورت دستی دانلود و نصب نماید اما روند فعال سازی این ویژگی کمی پیچیده است و همه از عهده آن بر نخواهند آمد. از این رو امیدواریم گوگل هر چه سریع تر این اشکال را برطرف نموده و نسخه جدیدی از مپ را ارائه کند که کاربران بتوانند از همه ویژگی های Driving Mode آن بهره مند گردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.