اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 16, 2016
19:35 شنبه، 26ام دیماه 1394
کد خبر: 75681

استاندارد جدید وای‌فای تایید شد

سازمان تنظیم مقررات Wifi Alliance بالاخره استاندارد جدید وای‌‌فای یعنی 802.11ah را تایید کرد و البته نام HaLow را برای آن درنظر گرفت. با این تفاسیر، دستگاه‌های تایید شده قادر به اجرای فرآیندهای عملیاتی در باند فرکانسی 900 مگاهرتز خواهند بود که علاوه بر افزایش دوبرابری محدوده پوشش وای‌فای در مقایسه با استاندارد فعلی 4/ 2گیگاهرتزی، از توان الکتریکی کمتری استفاده کرده و البته نفوذ بهتر در دیوارها و دیگر موانع را به همراه خواهند داشت.
 
این استاندارد به‌عنوان قابلیتی کلیدی در تکنولوژی اینترنت اشیا و دستگاه‌های متصل به هم در منازل، مدنظر قرار گرفته است. مشکلی که در وای‌فای‌های امروزی وجود دارد این است که سنسورهای درب، دستگاه‌های ارتباطی شبکه و دوربین‌ها به توان بالاتری به‌منظور انتقال اطلاعات به مسافت‌های طولانی یا روترها نیاز دارند. این در حالی است که استانداردهای وای‌فای‌های امروزی در زمینه میزان توان مصرفی و مسافت تحت پوشش، کارنامه چندان درخشانی ندارند.Wifi Alliance اعلام کرده HaLow یا استاندارد جدید تایید شده، به‌طور گسترده از پروتکل‌های فعلی وای‌فای مانند قابلیت ارتباطی IP پشتیبانی می‌کند تا سطح امنیتی و تعامل دستگاه‌های هوشمند تعریف شده باشد.
 
علاوه بر این، آن‌طور که عنوان شده تعداد زیادی از روترهای جدید در باندهای فرکانسی معمولی مانند 4/ 2 یا 5 گیگاهرتز نیز قابل استفاده خواهند بود. این امر به‌آن‌معناست که در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد حضور گسترده دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند جدید در بازار خواهیم بود.بنابر اعلام این گروه، استاندارد جدید امکان استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی با توان مصرفی بهینه را در خانه‌های هوشمند، خودروهای هوشمند، شرکت‌های خرده‌فروش، صنایع کشاورزی و به‌طور کلی محیط شهرهای هوشمند فراهم خواهد آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.