تلفن همراه

گوشی

January 18, 2016
18:54 دوشنبه، 28ام دیماه 1394
کد خبر: 75712

رویداد بزرگ MWC 2016؛ خلاصه‌ای از آنچه تا این لحظه می‌دانیم

هنوز گردوخاک نمایشگاه CES 2016 به زمین ننشسته که شمارش معکوس برای یک نمایشگاه بزرگ دیگر، شروع شده. در حالی‌که CES 2016 در لاس‌وگاس آمریکا، جشنواره‌ای از گجت‌های هوشمند عجیب‌وغریب  بود، قرار است MWC 2016 در بارسلونای اسپانیا، آوردگاه سازندگان گوشی و تبلت باشد. کنگره‌ی جهانی موبایل یا همان MWC، از سوم اسفند ۹۴ به‌طور رسمی آغاز به کار می‌کند. این رویداد تا سه روز ادامه خواهد داشت. اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری نسبت به MWC 2016 پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را حتما بخوانید.
 
 
سامسونگ
 
در چند سال اخیر شرکت سامسونگ بیش از دیگر شرکت‌ها از فرصت استثنایی MWC بهره برده. در سال‌های گذشته، سامسونگ، بهترین گوشی‌ها و تبلت‌های خود را در همین نمایشگاه معرفی کرده. احتمالا امسال هم، این داستان برقرار است.
 
ما احتمالا در این نمایشگاه شاهد رونمایی از گوشی گلکسی S7 خواهیم بود. تا این لحظه تقریبا به‌طور روزانه خبرهای زیادی در مورد پرچم‌دار بعدی سامسونگ منتشر کرده‌ایم. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد گلکسی S7 بدانید، می‌توانید خبرها و شایعات آن را از لینک زیر دنبال کنید:
 
همه‌ی آن‌چه در مورد سامسونگ گلکسی S7 می‌دانیم
 
گویا گلکسی S7، نمایشگری حساس به فشار و دوربینی بهتر از مدل قبلی‌اش (یعنی گلکسی S6) دارد. در مورد چیپ‌ست به‌کار رفته در این تلفن هوشمند هم دو گزینه‌ی احتمالی مطرح شده است: اسنپدراگون ۸۲۰ یا اگزینوس M1. شایعات زیادی هم درباره‌ی بازگشت شیار microSD‌ و باتری قابل‌تعویض در S7 وجود دارد. اگر ماجرای پارسال تکرار شود، امسال هم شاهد نسخه‌ی Edge پرچم‌دار سامسونگ خواهیم بود. پس اگر به‌زودی خبر معرفی +S7 Edge را شنیدید، تعجب نکنید.
 ‌‌‌‌    ‌‌‌   ‌‌
 
ال‌جی
 
شرکت ال‌جی معمولا MWC را برای معرفی گوشی‌های پرچم‌دارش انتخاب نمی‌کند. اما امسال قضیه فرق دارد: ال‌جی چند وقت پیش، دعوت‌نامه‌‌ای رسمی‌ را منتشر کرد. بر روی این دعوت‌نامه، عبارت «Play Begins» نقش بسته. این کنفرانس مطبوعاتی قرار است ۲ اسفند در بارسلونای اسپانیا برگزار شود.
 
هنوز با اطمینان صد در صد نمی‌شود در مورد موضوع این کنفرانس نظر داد؛ اما با توجه به شنیده‌ها، احتمال معرفی گوشی ال‌جی G5 بسیار زیاد است. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد ال‌جی G5 بدانید، می‌توانید خبرها و شایعات آن را از لینک زیر دنبال کنید:
 
همه‌ی آن‌چه در مورد ال‌جی G5 می‌دانیم
 
ال‌جی پرچم‌داران سابق‌اش یعنی G3 و G4 را چند ماه بعد از MWC معرفی کرد. اگر این شرکت می‌خواست به عادت دو سال قبل‌اش عمل کند، می‌بایست G5 را هم بهار ۹۵ رونمایی می‌کرد. ظاهرا ال‌جی تصمیم گرفته این‌دفعه از سامسونگ عقب نیفتد. تا این لحظه می‌دانیم که G5 به چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز می‌شود و قابلیت استفاده از microSD را هم دارد. حسگر اثر انگشت هم از مهم‌ترین مشخصات G5‌ خواهد بود. حتی شایعاتی هم در مورد احتمال استفاده از حسگر شناسایی عنبیه‌ی چشم شنیده شده. البته شاید همه‌ی این‌ها خواب‌وخیال بوده و ال‌جی چیز دیگری را برای رونمایی در MWC 2016‌ تدارک دیده!
 
     ‌‌
سونی
 
تا این لحظه اطلاعات زیادی در مورد تصمیمات سونی برای MWC 2016 وجود ندارد. سونی چندین ماه پیش، سه پرچم‌دار خود در بازار تلفن‌های هوشمند یعنی اکسپریا Z5، اکسپریا Z5‌کامپکت و اکسپریا Z5 پریمیوم را معرفی کرد. ۲۰۱۶ سال معرفی سری Z6 است. خبرهای کمی درباره‌ی مشخصات احتمالی اکسپریا Z6‌ منتشر شده؛ یکی از این معدود خبرها، به اندازه‌های Z6 اشاره دارد. بر اساس یک گزارش معتبر، اکسپریا Z6 در ۵ اندازه به بازار عرضه خواهد شد. خودتان را آماده کنید تا در آینده‌ای نزدیک باZ6 مینی، Z6کامپکت، Z6 ،Z6 پلاس و Z6 الترا ملاقات کنید.
 
از آن‌جایی که تقریبا همه‌ی‌ شرکت‌های مطرح (از جمله اپل و سامسونگ) به فکر استفاده از حسگر حساس به فشار در صفحه نمایش شده‌اند، بعید نیست که سونی هم، همین رویه را دنبال کند.
 
سونی سری اکسپریا Z5 را در نمایشگاه IFA در تابستان ۹۴ معرفی کرد. با توجه به این‌که این اواخر، خبرهای بسیار کمی درباره‌ی نسل بعدی گوشی‌های اکسپریا منتشر شده، می‌توان احتمال معرفی سری Z6‌ در MWC 2016 را کم دانست. یادآوری می‌کنیم که زمستان پارسال، سونی گوشی میان‌رده اکسپریا M4 آکوا و تبلت اکسپریا Z4 را معرفی کرده بود. شاید در مراسم MWC امسال، از مدل‌های جدید این دو دستگاه رونمایی شود.
 
 ‌‌‌   ‌‌‌   ‌‌
 
اچ‌تی‌سی
 
برعکس پارسال این موقع‌ها، امسال خبرهای زیادی درباره‌ی پرچم‌دار بعدی اچ‌تی‌سی در دست نیست. این شرکت سال گذشته گوشی One M9‌ را خلال نمایشگاه MWC 2015 معرفی کرد. امسال دو حالت وجود دارد: یا اساسا اچ‌تی‌سی امسال در MWC گوشی M10 را معرفی نمی‌کند؛ یا این‌که این شرکت تایوانی سخت تصمیم گرفته این‌دفعه جلوی درز کردن خبرهای مربوط به این گوشی را بگیرد.
 
اگر یادتان باشد پارسال در MWC 2015، اچ‌تی‌سی با رونمایی از هدست واقعیت مجازی Vive VR خیلی‌ها را غافل‌گیر کرد. باید دید این دفعه این شرکت تایوانی با خود چه چیزی برای نمایش به بارسلونا می‌آورد. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد وان M10 بدانید، می‌توانید جمع‌بندی خبرهای آن را از طریق لینک زیر بخوانید:
 
 
 
‌‌‌    ‌‌‌   ‌‌   ‌‌‌
 
مایکروسافت
 
مایکروسافت چند ماه پیش و در جریان مراسم مربوط به Windows 10، از دو گوشی لومیا 950 و لومیا 950XL رونمایی کرده بود؛ احتمالا حالاحالاها هم نسل بعدی آن‌ها معرفی نخواهد شد.
 
با این‌حال شایعات قوی‌ای وجود دارد مبنی بر این‌که گوشی‌های میان‌رده‌ی لومیا 750 و 850 امسال در بارسلونا معرفی شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.