January 19, 2016
12:20 سه شنبه، 29ام دیماه 1394
کد خبر: 75718

وزیر ارتباطات: پست باید تجارت الکترونیکی را آغاز کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از ساختمان مرکزی شرکت پست و دفتر پستی سهند گفت: پست کشور می‌بایست به عنوان مجموعه‌ای منسجم و آماده با مشارکت بخش خصوصی سهم خود را در بازار تجارت الکترونیکی به طور چشمگیری توسعه بخشد.

محمود واعظی در نشست صمیمی با مدیران ستادی این شرکت با ابراز خرسندی از عملکرد کنونی شرکت در مقایسه با دو سال گذشته اظهار داشت: خوشبختانه تفاوت‌های فاحشی در زمینه تشکیلاتی، تقویت مدیریت‌ها و کاهش نیروی انسانی حاصل شده که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه آنچه شاهد آن هستیم کار کوچکی نیست افزود: این اقدامات ثمره تلاش یک مجموعه را نشان می‌دهد که زمینه تحول شبکه پستی را موجب شده است.

او با اشاره به اینکه پست‌های دنیا دستخوش تحولاتی بزرگ شده‌اند، تاکید کرد: با نگاه به آنچه در ادارات پست موفق در دنیا روی داده است، نباید به وضعیت کنونی شبکه بسنده کرد و می‌بایست با الگوبرداری از پیشرفت‌های آنها امور بزرگی را صورت دهیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه زیرساخت‌ها در پست مهیا و فراهم است، خاطرنشان کرد: باید با هدف‌گذاری‌های مختلف و ایده‌های نو تجارب موفق پستی دیگر کشورها استخراج و در داخل بومی‌سازی و عملیاتی شود.

واعظی ضمن تاکید بر افزایش سهم پست از بازار تجارت الکترونیک تصریح کرد: شبکه پستی با برخورداری از امتیازاتی نظیر دولتی بودن، شبکه گسترده، توزیع مویرگی، فضاهای متعدد، خدمات انبارداری و حمایت پست بانک می‌تواند با مشارکت بخش خصوصی، کسب‌و‌کار خوبی را در زمینه تجارت الکترونیک برای خود ایجاد کند.

وی به سرویس پست رسانه اشاره و خاطرنشان کرد: پست به عنوان مجموعه‌ای با امکانات تبلیغاتی گسترده و شبکه توزیع فراگیر که به همه جا دسترسی و بانک اطلاعات مشاغل را در اختیار دارد، می‌‌تواند در زمینه تبلیغات درآمد خوبی را حاصل کند.

او مناسبت‌های مختلف را فرصتی برای کسب درآمد شبکه پستی دانست و گفت: بازار پستی بازاری بی‌انتهاست که می‌تواند با ابتکارات جدید روز به روز گسترده‌تر گردد.

وزیر ارتباطات در همین ارتباط گفت: می‌بایست کارگروهی مشخص به منظور استخراج ایده‌های نو تشکیل و در جهت پیاده‌سازی و اجرای آنها در داخل کشور برنامه‌ریزی نماید.

واعظی همچنین ایجاد تشکیلاتی مستقل به منظور طراحی، برنامه‌ریزی و پشتیبانی خدمات مجازی را ضروری برشمرد و عنوان کرد: این تشکیلات با استفاده از دیتاسنتر موجود می‌تواند نهایت استفاده را درباره توسعه خدمات الکترونیکی پستی کند.

وی درباره اساسنامه جدید شرکت پست بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان شرکت پست، امیدواریم این اساسنامه به زودی در صحن علنی مطرح و به تصویب رسد.

وزیر ارتباطات بر اتخاذ رویکرد اقتصاد مقاومتی در پست تاکید کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های کلان کشور انتظار می‌رود پروژه‌های در دست اقدام شبکه پستی به این مهم پیوند بخورد.

او ایجاد داشبورد مدیریتی را اقدامی بزرگ خواند که اشراف مدیریت را بر تمامی امور موجب می‌گردد و درباره طرح بزرگ GNAf (سامانه یکپارچه نشانی استاندارد مکانی) اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح تغییرات بزرگی را در عرصه خدمت‌رسانی موجب می‌شود و مزایای بسیاری را از جمله طبقه‌بندی مشاغل و تحقق دولت الکترونیک به دنبال دارد در زمینه این طرح کلان ملی اطلاع‌رسانی گسترده صورت گیرد.

وی مجموعه پستی کشور را در مقایسه با دیگر سازمان‌ها مجموعه‌ای صمیمی، خالص و همدل دانست و گفت: می‌بایست با بهره‌مندی از این سرمایه ارزشمند، کارهایی بزرگ صورت داد و در مدت باقیمانده از دولت "تدبیر و امید" پست متحول شود.

واعظی در پایان اظهار امیدواری کرد: پست بتواند با کارایی، توانمندی و خدمات ارزنده به عنوان شرکتی معتبر مطرح گردیده و جایگاه والایی را برای خود رقم زند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.