January 19, 2016
13:21 سه شنبه، 29ام دیماه 1394
کد خبر: 75720

خریداران خارجی ایرانیان‌نت به ایران می‌آیند/ دِلتا طرح تجاری نوشت

متقاضیان خارجی سهام اپراتور ایرانیان‌نت هفته آینده به ایران می‌آیند تا درباره نحوه همکاری‌های مشترک به اجماع نظر برسند.

زمزمه ورود اپراتور خارجی به پروژه فیبرنوری ایران مدت‌هاست به گوش می‌رسد و به نوعی نقل محافل شده و حتی احتمال ورود اپراتوری چند ملیتی که پیش از این سابقه فعالیت در اپراتور موبایل ایران را داشته نیز داده می‌شود.

مدیرعامل اپراتور چهارم ایران هم بعد از تمدید انحصار پروانه‌اش به مدت سه سال (پایان انحصار سال 99) خبر ورود شرکتی خارجی در این پروژه را تأیید کرد و گفت: در موضوع سرمایه‌گذاری خارجی اول منافع ملی را نگاه می‌کنیم و شخص وزیر ارتباطات درباره این موضوع و اتخاذ شریک خارجی بیش از هر کسی تلاش می‌کند زیرا بعد از شرایط پیش آمده با پساتحریم مراجعات زیادی در ارتباط با این موضوع داشته‌ایم که در حال بررسی آنها هستیم.

باقری چناری درباره احتمال حضور شریک خارجی یکی از اپراتورهای موبایل در پروژه فیبرنوری هم گفت: یکی از سرمایه‌گذاران خارجی که وارد مذاکره با ما شده است در یکی از اپراتورهای ایرانی سرمایه‌گذار است.

وی افزود: البته این شرکت در حال حاضر جزو یکی از کاندیداهای ورود به پروژه فیبر نوری ایران است.

مدیر عامل ایرانیان‌نت با اشاره به اینکه اگر فناوری فیبر نوری در ایران توسعه پیدا نکند بعد از نسل سوم موبایل قادر به ارائه تکنولوژی‌های بعدی نخواهیم بود، گفت: علاوه بر این موضوع باید تمام تلاش‌مان این باشد که جلوی خروج ارز از کشور را بگیریم.

او افزود: در حال حاضر مقدار قابل توجهی از منابع ارزی شرکت خارجی مذکور (شریک یکی از اپراتورهای موبایل ایران) داخل کشور وجود دارد و پیشنهاد این شرکت خارجی هم مورد توجه سهامداران ایرانیان‌نت و شخص وزیر ارتباطات قرار گرفته است که اکنون در حال رایزنی‌های آن هستیم.

باقری چناری پیش از این گفته بود که طرح تجاری ایرانیان‌نت مورد موافقت اپراتور خارجی قرار نگرفته و از این جهت قرار شده طرح تجاری مشترکی با این شرکت خارجی تدوین شود که البته این موضوع به بعد از توافق بر سر برجام موکول شد.

حال با وجود اینکه برجام به سرانجام رسید و تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان از روز گذشته برداشته شد، مدیر عامل اپراتور چهارم به تسنیم خبر داد که طراحی طرح تجاری مشترک بین ما و اپراتور خارجی شروع شده است.

وی عنوان کرد: این طرح تجاری مشترک به درخواست اپراتور خارجی توسط شرکت دِلتا طراحی می‌شود و بعد از به سرانجام رسیدن، فعالیت مشترک پیرامون آن شکل می‌گیرد.

باقری چناری درباره اینکه احتمال این هست که بعد از تهیه طرح تجاری مشترک، مورد موافقت شما واقع نگردد و شراکت خود را تغییر دهید؟، گفت: معمولا این اتفاق نمی‌افتد زیرا هم ما و هم شرکت خارجی که قرار است در آینده شراکتی با ما داشته باشد باید هزینه‌ای حدودا یک میلیارد تومانی بابت خسارت در تهیه این طرح تجاری بپردازیم؛ از سویی ظاهرا شرکت طراح مدل تجاری از شرکت‌های باتجربه در این زمینه است.

وی درباره زمان رایزنی با علاقه‌مندان به ورود در پروژه فیبرنوری ایران گفت: متقاضیان ورود به پروژه فیبرنوری هفته آینده به ایران می‌آیند و امیدواریم تا عید سال آینده نحوه همکاری‌هایمان مشخص شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.