January 19, 2016
15:10 سه شنبه، 29ام دیماه 1394
کد خبر: 75739

هوشمند شدن در سال 2016 چقدر هزینه دارد؟

سال جدید میلادی هم شروع شد تا تقویم جدید انتظار روزهای نو و اتفاقات تازه را بکشد. با این همه سلامتی و تندرستی آرزوی همیشگی همه مردم دنیا است. به همین دلیل هم هست که ابزارهای پوشیدنی هوشمند که بیش از هر‌چیز دیگری در زمینه سلامتی و تناسب اندام کاربرد دارند، در سال‌های اخیر حسابی محدود شده‌اند. نمایشگاه CES که بزرگ‌ترین رویداد تکنولوژی جهان است هم امسال میزبان محصولات جدیدی در این حوزه بوده است. با این اوصاف انتظار می‌رود امسال هم بازار ابزارهای پوشیدنی هوشمند حسابی داغ باشد. حالا برای بسیاری از ما و علاقه‌مندان به خرید این ابزارهای هوشمند این سوال ایجاد می‌شود که چقدر برای این هوشمند شدن باید هزینه بپردازیم و البته اینکه جدیدترین و جالب‌ترین محصولات این حوزه کدام هستند. در این صورت می‌توانیم پاسخ این سوال‌ها را اینجا پیدا کنیم.

آبرسانی به بدن: بسیاری از ما با خرید بطری‌های آب از فروشگاه‌ها مخالفیم و ترجیح می‌دهیم که به جای آن از بطری‌ها و فلاسک‌هایی که قابلیت استفاده مداوم را دارند، استفاده کنیم. با توجه به بحران‌های زیست محیطی پیش‌رو و جدی، بطری‌های آب هوشمند احتمالا بازار خوب و داغی خواهند داشت. یکی از این بطری‌های هوشمند  Moikit Seed است که می‌تواند مصرف آب روزانه شما را دنبال و بررسی کرده و حتی به شما برای نوشیدن آب بیشتر یادآوری کند. این در حالی است که علاقه‌مندان به خرید این بطری طیف وسیعی از رنگ‌های متنوع آن را برای انتخاب پیش رو دارند. این بطری ساختار فلاسک دارد و می‌تواند آب را با دمای مورد نظر شما نگه دارد. این بطری حتی دمای آب را هم روی نمایشگر کوچکش نشان می‌دهد. این بطری قابلیت سازگاری با انواع اپلیکیشن‌های سلامتی را دارد. بزرگ‌ترین اندازه این بطری 500 میلی‌لیتر حجم دارد و قرار است در ماه فوریه با قیمت 54 دلار به بازار عرضه شود.

کفش ورزشی هوشمند: این کفش‌ها در یک سال اخیر طرفداران و  خریداران زیادی را به خودشان جلب کرده‌اند و بازار داغ و خوبی در آینده خواهند داشت. حالا مدل  Altra IQ با قیمت 199 دلار یکی از جدیدترین و جالب‌ترین این کفش‌های ورزشی هوشمند است. این کفش که همراه با اپلیکیشن ویژه خودش به بازار عرضه می‌شود، می‌تواند زمان، سرعت و مسافت طی شده توسط مالکش را دنبال کرده و تحلیل کند. این کفش حتی می‌تواند روش شما برای پیاده‌روی یا ورزش را اصلاح کند و خطاها را گوشزد کند.جوراب هوشمند  Sensoria هم گزینه جالبی است که می‌تواند همراه با این کفش خریداری شود. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این جوراب هوشمند مجهز بودن آن به اپلیکیشنی است که می‌تواند سبک دویدن شما را در طول زمان دنبال کرده و اشتباهات شما در این زمینه را گوشزد و یادآوری کند. برای خرید دو جفت از این جوراب هوشمند باید 199 دلار بپردازید.

لباس هوشمند: یکی از پوشیدنی‌های هوشمند جذاب برای اغلب ما لباس‌ها هستند. تن‌پوش Sensoria یک محصول جدید در این حوزه است که حسگر آن روی آن گیره می‌شود و می‌تواند به خوبی ضربان قلب شما را به شکلی دقیق بررسی و دنبال کند. این لباس هوشمند با قیمت 139 دلار به بازار عرضه شده است و امکان سازگاری با انواع اپلیکیشن‌های تناسب اندام را دارد.

سربند هوشمند: موتورسواران همیشه نگرانی‌های خاص خودشان را دارند. در همین راستا به تازگی گجت جدیدی به نام Varia Vision به بازار معرفی شده است که می‌تواند اطلاعات مختلفی شامل عملکرد راندن شما، مسیرها، تماس‌های دریافتی و دیگر اعلانات را جلوی چشم شما نمایش بدهد. رادارها و حسگرهای این سربند هوشمند همچنین می‌تواند شما را از وجود ترافیک یا خطر در مسیر پیش رویتان آگاه کند. این سربند هوشمند با قیمت 399 دلار عرضه شده و کیت نمایش زوایای کور هم با قیمت 200 دلار عرضه شده است.

تناسب اندام روی خط تکنولوژی: در سال‌های اخیر محصولات مختلفی در حوزه تناسب اندام عرضه شده‌اند. ساعت‌های هوشمند و دستبندهای تناسب اندام اما محبوب‌ترین آنها هستند. Withings Go اما یک محصول جدید و متفاوت در این حوزه است که می‌تواند توجه بسیاری از علاقه‌مندان را به خودش جلب کند. این گجت کوچک می‌تواند به همه جا گیره شده و دویدن، شنا کردن و حتی روند خواب شما را کنترل کند. این دستگاه با قیمت 49 دلار در رنگ‌های متفاوت به بازار عرضه شده است و می‌تواند همیشه و همه جا شما را همراهی کند. این گجت از اپلیکیشن ویژه خودش هم بهره می‌برد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.