January 22, 2016
20:39 جمعه، 2ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75777

رونمایی ایسوس از مادربورد TUF Sabertooth Z170 S

شرکت ایسوس در روز 18 دیماه 1394 از محصول جدید خود با نامTUF Sabertooth Z170 S ، در اندازه استاندارد ATX رونمایی کرد. در طراحی و ساخت این مادربورد، ویژگی­های اصلی سری TUF مانند Thermal Radar 2، سنسورهای کنترل دما TUF Ice، برنامه کنترل و مانیتور مادربورد TUF Detective به همراه ویژگی­های اختصاصی برای خنک کنندگی هر چه بهتر، به کار رفته است.

این مادربورد بر پابه چیپست Z170 دارای آخرین تکنولوژی برقرای ارتباط USB 3.1 Gen2 از نوع A و C می­باشد. همچنین ویژگی هایی مانند: قطعات دارای رده نظامی، TUF ESD Guard 2 که از شوک­های الکتریسیته ساکن جلوگیری می­کند، TUF LANGuard و تضمین کارایی 5 ساله این مادربورد، باعث می­شوند تا کاربر با خیال راحت از این رده مادربورد در مدت زمان طولانی استفاده نماید.

ساخته شده برای ماندگاری طولانی: چاپ سفید دیجیتال و نشانگر Q-LED با رنگ سفید
سری TUF شرکت ایسوس اولین مادربوردی است که مدار چاپی (PCB) را به صورت کاملا سفید طراحی می­کند و در مدل Z170 S نیز این طراحی با پس زمینه نظامی بر روی مادربورد پیاده­سازی شده است. بر سطح این محصول یک نشانگر Q-LED به کار رفته که کاربر را از درست اجرا شدن تمام مراحل بوت مادربورد مطلع می­سازد و علاوه بر این یک مکمل زیبا برای رنگ سفید آن می­باشد.

خنک کنندگی برتر
Sabertooth Z170 S از تکنولوژیهای TUF Ice، Thermal Radar 2 و TUF Detective 2 بهره می­برد تا در تمام حالت­ها دمای مادربورد را زیر نظر داشته و دمای مورد نظر تثبیت شده باشد. به طور مثال TUF Ice یک پردازنده مخصوص مانیتور، کنترل دما و سرعت فن­ها بر روی بورد می­باشد.

Thermal Radar 2 دارای 11 کانکتور مختلف برای فن­های قسمت­های مختلف می­باشد. به این وسیله کاربر به راحتی می­تواند دمای نقاط مختلف را به دلخواه تنظیم نموده و یا به استفاده از یک کلیک به برنامه این اجازه را بدهد تا به صورت خودکار دمای قطعات را تنظیم نماید.

برنامه TUF Detective 2 تمام اطلاعات لازم را توسط برنامه مخصوص موبایل و تبلت به کار بر نشان می­دهد تا به راحتی بتوان از راه دور نیز وضعیت مادربورد را کنترل نمود. این برنامه همچنین به کاربران اجازه می­دهد تا مادربورد خود را عیب یابی نموده و تنظیمات دلخواه را بر روی آن اعمال نمایند.
 
دوام 24 ساعته و آخرین تکنولوژیهای ارتباطی
مادربورد Sabertooth Z170 S توسط قطعات رده TUF طراحی و ساخته شده تا حداکثر توان و عمر مورد نظر برای یک مادربورد جان سخت را داشته باشد. وجود خازن­های 10K این قابلیت را به بورد می­دهد که با وجود شرایط سخت­تر و دمای بالا، %20 عمر بیشتری نسبت به بقیه مادربوردها داشته باشد. در قطعات مدار تغذیه، از مواد ضد اکسید استفاده شده که 13% دفع حرارت را نسبت به قطعات مشابه امکان پذیر ساخته و در نتیجه عمر قطعات را در شرایط مشابه فراهم می­سازد.

به منظور جلوگیری از شوک­های الکتریسیته ساکن بر روی مادربورد و همچنین پنل­های پشتی از TUF ESD Guard 2 استفاده شده است. این طراحی به گونه­ای انجام گرفته است که نسبت به قبل 2 برابر در مقابل شوکها قوی تر بوده و همچنین تمام پورت­های USB و کانکتورهای I/O پشتی را پوشش می­دهد که نسبت به مدل های قبل 30% بیشتر است.

بر روی بورد Sabertooth Z170 S از محافظ سخت­افزاری LANGaurd استفاده شده است. این تکنولوژی که در رده نظامی بوده و از قسمت شبکه مادربورد پشتیبانی می­کند، با استفاده از خازن­های با کیفیت بالا و همچنین تکنولوژی کوپلینگ سیگنال­ها از برقراری ارتباط بهتر، قطعی کمتر و سرعت بالاتر اطمینان حاصل می­نماید. قطعات به کار رفته برای LANGuard به گونه­ای انتخاب شده­اند که دارای تحمل بالاتری در مقابل الکتریسیته ساکن و به همین دلیل تا 2.5 برابر شوک بیشتر را تحمل می­نمایند.

یکی از دلایلی که مادربورد Sabertooth Z170 S دارای گارانتی 5 ساله می­باشد این است که در آزمایشگاه های ایسوس آن را در شرایط سختی مانند دمای بالای 95 درجه سانتیگراد و 45- درجه سانتیگراد قرار می­دهند و همچین شوک­های فیزیکی مانند خم کردن و ضربه زدن را بر روی آنها امتحان می­کنند، تا از دوام آن اطمینان حاصل نمایند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.