تلفن همراه

گوشی

January 23, 2016
10:02 شنبه، 3ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75782

شیائومی رسما به ایران آمد

 
شرکت شیائومی که با نام «اپل چین» شناخته می‌شود، کمی پس از افتتاح دفتر این شرکت در شهر دبی، به بازار ایران نیز وارد شد. این کمپانی که مدت زمان زیادی از ظهورش در بازار دنیا نمی‌گذرد، توانسته به یکی از برندهای مطرح تولیدکننده‌ی موبایل مخصوصا در بازار چین تبدیل شود.
 
شیائومی به مناسبت ورودش به بازار ایران شب گذشته مراسمی در هتل پارسیان اوین با حضور مدیران شرکت TASK (نماینده‌ی شیائومی در بازار خاورمیانه و افریقا)، مدیران همراه اول، مدیران شرکت اسوشید تجارت و خبرنگاران برگزار کرد.
 
علی ملکی، مدیرعامل شرکت اسوشید تجارت در این مراسم دنیای امروز را در حال پیشرفت خواند و اعلام کرد: «ساختار تکنولوژیک دنیای امروز باعث تغییر ساختار و صنعت شده است. موبایل امروزه فقط وسیله‌ی ارتباطی بین دو فرد نیست بلکه بستری امن به همراه آخرین تکنولوژی‌ها برای ارتباطات به شمار می‌رود و تقریبا جای بسیاری از وسایل و ابزارهای جانبی دیگر را گرفته است.»
 
در ادامه مراسم بیژن خیابانی، یکی از مدیران اسوشید تجارت، سخنان خود را با شعار شیائومی «متفاوت بودن گران نیست» آغاز کرد. وی با اشاره به قیمت و کیفیت گوشی‌های شیائومی گفت: «به دلیل قیمت و کیفیت این محصولات تا نصف نسبت به رقبا به خصوص در چین و آسیا از موفقیت بسیاری برخوردار شده و جایگاه سوم در بین گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است.»
 
این در حالی است که براساس آمار و ارقامی که توسط موسسه‌های مختلف تحلیل بازار ارائه شده است، سال گذشته هواوی جایگاه سوم را از نظر فروش جهانی داشته است.
 
به گفته خیابانی یکی از نقاط اصلی این گوشی‌ها ظرفیت باتری آنها است که برای همه گوشی‌های این برند بین ۳ تا ۴ هزار میلی آمپر ساعتی است و تقریبا ۳۸ درصد عمر باتری بیشتری را در مقایسه با رقبا ارائه می‌کند.
در ادامه راوی متیو، مدیر کل شرکت TASK نماینده انحصاری شیائومی در خاورمیانه و افریقا، شیائومی را یک کمپانی تولید کننده محصولات الکترونیکی مخصوص مصرف کننده دانست و اعلام کرد که این کمپانی فقط تولیدکننده‌ی موبایل نیست. راوی متیو، شرکت اسوشید تجارت را به عنوان نماینده‌ی رسمی TASKدر ایران معرفی کرد.
 
در ادامه‌ی مراسم، بیژن خیابانی، یکی از مدیران شیائومی در ایران، شرکت آسوشید را به عنوان نماینده‌ی انحصاری شیائومی در ایران اعلام کرد و گفت:
 
محصولات شیائومی در کل کشور با قیمت یکسان عرضه خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که شرکت اسوشید چگونه قیمت‌ها را در بازار رقابتی ایران کنترل خواهد کرد و چطور مانع زیر فروشی (فروش محصولات با قیمتی زیر قیمت متعارف بازار) در کشور خواهد شد. محصولات این شرکت در ایران بصورت آفلاین و آنلاین ارائه خواهد شد و سیاست اصلی شیائومی تمرکز کلان روی فروش آنلاین است، اما ایران هنوز آمادگی فروش صرفا آنلاین را ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه شرکت شیائومی با ۹ نفر از مهندسان برتر این حوزه در اگوست ۲۰۱۰ سیستم‌عامل MiUI را عرضه کرد، گفت: «این سیستم‌عامل مورد استقبال کاربران قرار گرفت و حالا ۱۵۰ میلیون کاربر از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. شیائومی کیفیت محصولات اپل را در کنار انعطاف پذیری گوشی‌های اندرویدی دارد و به همین دلیل نیز باعث موفقیت این شرکت در جهان شده است.»
 
وی اظهار امیدواری کرد که در آینده اپ‌استورهای مناسب برای گوشی‌های شیائومی نیز در کشور ارائه کنیم و همراه اول در تلاش برای ساخت یک اکوسیستم است تا ارزش افزوده و مواردی از این دست را نیز در اختیار مشترکان خود ارائه دهد.
 
خیابانی همچنین از فروشگاه آنلاین شیائومی در ایران با نام «گنجه» رونمایی و اعلام کرد: گنجه اولین فضای ابر و دراپ باکس ایرانی است که در آدرس www.ganjeh.com در دسترس کاربران ایرانی قرار دارد. این فروشگاه فضای ابری ۵ گیگابایت را در اختیار کاربران محصولات شیائومی قرار می‌دهد.
 
در ادامه نیز فروشگاه شمشاد به عنوان تنها فروشگاه آنلاین عرضه‌ی محصولات شیائومی در ایران معرفی و اعلام شد که با اجرای طرح رجیستری برای مبارزه با قاچاق تا ۱۵ روز آینده گوشی‌های هوشمند شیائومی در بازار ایران عرضه می‌شود.
 
در این مراسم همچنین شیائومی و MCI به عنوان شریک تجاری برای فروش و باندل سیم‌کارت‌های همراه اول همکاری خود را اعلام کردند.
 
مهدی عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشتریان همراه اول نیز در این مراسم حضور داشت و همکاری دو شرکت را نتیجه‌ی تلاش ۴ ساله خواند و اعلام کرد: «از ۴ سال پیش با توجه به برنامه‌های بازاریابی که همراه اول برای ارائه به مشتریانش داشته، موفق شد تا یک شرکت مناسب به عنوان شریک تجاری خود انتخاب کند.»
 
وی اظهار امیدواری کرد که تا یک ماه آینده گوشی‌های شیائومی به همراه سیم‌کارت‌های همراه اول بصورت بسته در اختیار مشترکان قرار گیرد.
 
وی تعداد مشترکان فعال همراه اول را در حال حاضر ۴۸ میلیون مشترک اعلام کرد و گفت: «همراه اول حدود ۷۶ میلیون نفر مشترک ثبت نام شده دارد که انتظار داریم با عرضه‌ی محصولات شیائومی رضایت مشترکان خود را جلب کنیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.